شناسهٔ خبر: 23680867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

انتقاد امام جمعه خوانسار از عدم مدیریت واحد فرهنگ کشور

خبرگزاری شبستان: امام جمعه خوانسار در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با انتقاد از نبود مدیریت واحد در بخش فرهنگ کشور، شورای فرهنگ عمومی را مرکز سیاست گذاری و هماهنگ کننده بین بخشی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام دکتر محمدعلی انصاری در دیدار با امام جمعه خوانسار با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: کار فرهنگی در کشور حساس و مهم همراه با ظرافت های خاص بوده و توانمندی های اصفهان این ظرافت را چند برابر کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به حوزه های کار این اداره کل اظهار کرد: حوزه فعالیت های دینی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف پیشبرد اخلاق و اعتقادات از جمله زمینه های فعال بوده و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های خوبی را در دست انجام دارد و در خوانسار نیز موسسات قرآنی و کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در کشور و ۱۸۰۰ کانون نیز در سطح استان اصفهان فعال هستند، خاطرنشان کرد: مطابق برنامه ششم توسعه مقرر شده تمام مساجد شهرها و روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار مجهز به کانون فرهنگی هنری شوند و این ظرفیت بسیار مهمی است.

حجت الاسلام انصاری تعامل و هماهنگی مسئولان استان را در پیشبرد اهداف فرهنگی مهم دانست و گفت: نقش محوری ائمه جمعه در فعالیت های فرهنگی از مهم ترین این برنامه ها است.

حجت الاسلام رسول خواجه کریمی نیز در این دیدار با خیر مقدم با بیان اینکه تعاریف متعددی در حوزه فرهنگ وجود دارد، اظهار کرد: فرهنگ و جامعه دو مفهوم جدا هستند اما در مصداق قابل تفکیک و جدایی نیستند و فرهنگ تنها پدیده ای است که می تواند تمام ارتباطات انسانی را برقرار، هماهنگ و همانند بنماید و علوم اجتماعی برای هماهنگی جامعه و افراد جامعه فعالیت دارد اما فرهنگ علاوه بر هماهنگی برای همانندی جامعه تلاش می نماید.

امام جمعه خوانسار با بیان اینکه ارشاد وظیفه دارد فرهنگ را منطبق با اسلام نماید، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ را با تعریفی که متشکل از خرده فرهنگ هاست را اداره می نماید و جامعه جهانی امروز وظیفه همانندسازی جامعه و التزام عملی آداب و سنن و شعائر را از بخش های اصلی خود برداشته و مسئولیت را به سینما و تلوزیون و رسانه ها سپرده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال تحقق ارشاد و هدایت الهی در جامعه است، گفت: از این نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه خاص و ویژه ای داشته و به گونه ای فعالیت می نماید تا تمام آحاد جامعه در فرهنگ جامعه نقش و جایگاه داشته باشند.

حجت الاسلام خواجه کریمی با انتقاد از نبود مدیریت واحد در بخش فرهنگ کشور، شورای فرهنگ عمومی را مرکز سیاست گذاری و هماهنگ کننده بین بخشی دانست و اظهار کرد: اگر شورای فرهنگ عمومی به تناسب احاطه بر شرایط جامعه، فعالیت خود را به درستی انجام دهد و پیشگیری کننده باشد بخشی از معضلات قابل بررسی و بهبود خواهد بود چراکه پیشگیری از مسائل فرهنگی بهتر از درمان آن است.

خاطرنشان می شود، دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با امام جمعه خوانسار باحضور حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی مشاور مدیرکل در امور شهرستان ها و محمدجواد عصاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار اول بهمن انجام شد.

 

نظر شما