شناسهٔ خبر: 23680789 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته اخبار خودرو/ 1 بهمن

معرفی مک لارن سنا و شورولت کوروت الکتریکی/ قیمت خودروها در بازار/ خودروهای 20 میلیونی بازار کدامند؟

خبرگزاری میزان- در بسته اخبار خودرو امشب به معرفی مک لارن سنا و شورولت کوروت الکتریکی می پردازیم و قیمت خودروها در بازار تهران را می خوانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  در بسته اخبار خودرو امشب به معرفی مک لارن سنا و شورولت کوروت الکتریکی می پردازیم و قیمت خودروها در بازار تهران را می خوانیم.

با 20 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟

میزان نوشت: با مبلغ 20 میلیون تومان امکان خرید خودروهایی مانند پراید، 131، سمند SE، تیبا صندوق دار، دوو سیلو، فولکس گل، لیفان 520i و موارد مشابه را دارید.

برخی از این خودروها به شرح زیر است:

 معرفی مک لارن سنا و شورولت کوروت الکتریکی/ قیمت خودروها در بازار/ خودروهای 20 میلیونی بازار کدامند؟

اولین سری جک S3 تحویل مشتریان شد؛ محصول 78 میلیونی کرمان موتور

آریا - کراس اوور های چینی نظیر جک S5 و لیفان X60 که در راستای پُر کردن شکاف قیمتی بین خودروهای تولید داخل و نمونه های وارداتی وارد بازار شده بودند حالا خود قربانی افزایش قیمت ها شده اند و به خودروهایی نسبتا گران قیمت مبدل گشته اند.

برای مثال در این زمینه می توان به افزایش قیمت جک S5 اتوماتیک به 104 میلیون تومان اشاره کرد. بنابراین حالا شرایط برای عرضه خودروهای میان رده دیگری باز شده و کرمان موتور در راستای پُر کردن این شکاف قیمتی، محصولی نظیر جک S3 را به عنوان نمونه ارزان قیمت تر و کوچک تر نسبت به جک S5 راهی بازار کرده است.

این کراس اور تک دیفرانسیل با پیشرانه 1.5 لیتری 107 اسب بخاری نیروی خود را از طریق گیربکس CVT تحویل چرخ های جلو می دهد و با قیمت 78 میلیون تومان در سگمنت خودروهایی نظیر ام وی ام X22 و چانگان CS35 قرار می گیرد.

امروز مراسمی جهت تحویل سری نخست خودروهای ثبت نام شده از سری جک اس 3 در اداره تحویل کرمان موتور برگزار شد و در این مراسم، سامان فیروز مدیرعامل کرمان موتور ضمن عذرخواهی از تاخیر به وجود آمده در زمینه تحویل این خودروها ابراز امیدواری کرد که سری بعدی تولیدی جک S3 به شکل منظم به مشتریان تحویل داده شود.

 

جدیدترین قیمت خودروهای داخلی

ایسنا نوشت: قیمت خودروهای داخلی در بازار در هفته جاری با ثبات نسبی همراه بوده است.

قیمت برخی خودروهای داخلی به شرح زیر است:

خودرو قیمت کارخانه‌ای قیمت بازار
تیبا ۲۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
پراید SE۱۱۱ ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
پراید ۱۳۱ ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
پژو ۴۰۵ SLX ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
سمند EF۷ ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
پژو پارس سال ۳۸ میلیون تومان ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۳۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۶ مدل وی‌۸ ۳۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ۳۹ میلیون تومان
رانا ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
دنا ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
ام وی ام S۱۱۰ ۳۲ میلیون تومان ۳۲ میلیون تومان
ام‌وی‌ام ۵۵۰ ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
جک S۵ اتومات ۱۰۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ۱۰۵ میلیون تومان
جکJ۵  اتومات ۶۳ میلیون تومان ۶۴ میلیون تومان
ساندرو ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
ساندرو اتومات ۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ۵۴ میلیون و ۱۰۰ هزار توماK
ساندرو استپ‌وی ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۵۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
ساندرو استپ‌وی اتومات ۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ۱۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
پارس تندر ۴۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
تندر ۹۰ پلاس اتومات ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ۵۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
تندر ۹۰ E۲ ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
   
  

هیوندای سانتافه 335 میلیونی شد؛ ضربه نهایی از سونامی افزایش قیمت خودروهای وارداتی

آریا نوشت: پس از ابلاغ تعرفه های تازه واردات خودرو به کشورمان، تمامی شرکت های فعال در زمینه واردات یا مونتاژ خودروها مشغول به روز رسانی قیمت های خود هستند که البته در بسیاری موارد با بهت و حیرت مشتریان همراه شده است.

در همین راستا مدیران کرمان موتور از ابلاغ قیمت های جدید هیوندای توسان و هیوندای سانتافه با قیمت های جدید خبر می دهند که براساس تعرفه های جدید واردات خودرو به کشورمان محاسبه شده اند.

با این توضیح قیمت در نظر گرفته شده برای هیوندای سانتافه 335 میلیون تومان خواهد بود که شامل 297 میلیون تومان قیمت تمام شده خودرو و در حدود 40 میلیون تومان هزینه های شماره گذاری، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های اسقاط می شود.

در مورد هیوندای توسان جدید نیز قیمت 278 میلیونی توسط کرمان موتور اعلام شده است، از این رو می توان گفت که حالا قیمت توسان تفاوت چندانی با نیسان ایکس تریل (280 میلیون تومان) و رنو کولئوس (288 میلیون تومان) ندارد، اما در این میان نکته حائز اهمیت اینکه نیسان ایکس تریل در نسخه های 2017 به بازار عرضه می شود اما قیمت در نظر گرفته شده برای هیوندای توسان و رنو کولئوس با احتساب عرضه مدل 2018 خواهد بود.

در مورد هیوندای سانتافه نیز قیمت 235 میلیونی ابلاغ شده توسط کرمان موتور به نسخه 2017 این خودرو مربوط می شود و بنابراین هیچ بعید نیست که در ماه های آینده به دلیل افزایش نرخ ارز و تغییر مدل (به 2018) بار دیگر شاهد افزایش قیمت هیوندای سانتافه باشیم.

تمام این موارد درحالیست که با توجه به واردات تعداد زیادی هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، رنو کولئوس و خودروهایی از این دست در ماه های قبل، حالا بازار به شکلی در مرز اشباع شدن قرار گرفته و بعید نیست در هفته های آتی به نوعی شاهد کاهش قیمت های موجود در بازار به سطحی پایین تر از قیمت های رسمی شرکت ها باشیم.

در واقع شکی نیست که بازار خودروهای وارداتی با توجه به تعرفه های جدید و افزایش شدید نرخ ارز نسبت به قبل کوتاه تر شده و وارد کنندگان حداقل در کوتاه مدت چاره ای ندارند جز آنکه تعداد خودروهای عرضه شده در بازار را کاهش دهند، اما در شرایط فعلی تا زمانی که میزان عرضه و تقاضا به تعادل نرسد، وقوع تغییرات شدید در قیمت خودروهایی نظیر هیوندای سانتافه کاملا محتمل خواهد بود.

 

 خودرو  مدل  قيمت قبل  قيمت جديد
 هيونداي سانتافه  2017  267/000/000  335/000/0000

 

 

نگاه نزدیک به شورولت کوروت الکتریکی

زومیت نوشت: شرکت جنوویشن ویدئویی از خودروی الکتریکی شورولت کوروت الکتریکی با بیش از ۸۰۰ اسب بخار منتشر کرده است.

جنویشن (Genovation) از نمونه تولیدی خودروی شورولت کوروت گرند اسپرت خود در نمایشگاه CES‌ امسال رونمایی کرد که به خودروی الکتریکی تبدیل شده است. اخیرا ویدئویی از این خودروی الکتریکی منتشر شده که نمایش بهتری از عملکرد شورولت کوروت تبدیل‌شده در جاده نشان می‌دهد. در این ویدئو حتی از فناوری‌های استفاده‌شده در زیر بدنه خودرو صحبت می‌شود که این کوپه را بسیار منحصربه‌فرد می‌کند.

قیمت خودروی الکتریکی شورولت کوروت GXE حدود ۷۵۰ هزار دلار برآورد شده که بیش از ۱۰ برابر قیمت پایه خودروی اصلی (۶۶,۵۰۹۰ دلار) است. با این حال چنین کاری منجر به تولید قدرت خروجی پاک برای خودرو شده و البته از نظر عملکرد نیز چیزی از نسخه اصلی کم ندارد. درحالی‌که پیشرانه استاندارد ۶.۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد، سیستم محرکه دو موتوره GXE توان خودروی الکتریکی را به بیش از ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور را به بیش از ۹۴۹ نیوتن‌متر می‌رساند. چنین عملکردی کافی است تا کوپه الکتریکی شورولت کوروت در کمتر از ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد؛ درحالی‌که قادر است به بیشینه سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت دست یابد. اما با وجود این ویژگی‌های استثنایی، باتری ۶۰ کیلووات ساعت خودروی الکتریکی در صورت رانندگی عادی تا ۲۰۹ کیلومتر محدوده رانندگی را پوشش می‌دهد؛ به این معنا که عملکرد تهاجمی‌تر در پشت فرمان باعث می‌شود که بتوان در هر بار شارژ فاصله کوتاه‌تری با خودرو طی کرد.

معرفی مک لارن سنا و شورولت کوروت الکتریکی/ قیمت خودروها در بازار/ خودروهای 20 میلیونی بازار کدامند؟

GXE تا حد زیادی ظاهر طراحی کوروت را حفظ می‌کند؛ جلوی خودرو دارای جلوپنجره‌ی مشبک هم‌رنگ بدنه است که اصلاح شده و دیفیوزر بزرگی در پشت آن قرار دارد. کالیبرهای سبزرنگ ترمز، جلوه رنگارنگی به فضای بیرونی خودرو می‌افزایند؛ درحالی‌که طراحی داخلی تقریبا بدون تغییر مانده است و با شورولت کوروت معمولی همخوانی زیادی دارد. البته جنویشن گزینه‌های سفارشی به امکانات داخلی خودروی الکتریکی اضافه می‌کند و خریداران می‌توانند رنگ و نوع مواد استفاده‌شده را خود انتخاب کنند.

علاقه‌مندان به خرید خودروی الکتریکی شورولت کوروت GXE، باید صبور باشند و پس از سپرده‌گذاری ۲۵۰ هزار دلاری تا سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ منتظر بمانند. تحویل خودرو تا آن موقع انجام نخواهد شد و جنویشن اعلام کرده است که تنها ۷۵ نمونه از شورولت کوروت GXE‌ الکتریکی خواهد ساخت.

اگر‌چه خودروی الکتریکی تبدیل‌شده GXE‌ بسیار گران است؛ اما به‌هرحال محصول شرکتی است که به‌خوبی می‌داند چطور خودروی الکتریکی پرسرعت تولید کند. در ماه مارس ۲۰۱۷، جنویشن با خودروی الکتریکی اصلاح‌شده کوروت C6 توانست رکورد جدید سرعت برای خودروی الکتریکی خیابانی را با ۳۳۶.۳ کیلومتر بر ساعت در مرکز پرتاب شاتل کندی ثبت کند.

طراحی و تولید خودروی الکتریکی هر روز در میان خودروسازان بزرگ جهان افزایش می‌یابد و می‌بینیم که این حرکت باعث پیشرفت چشم‌گیر فناوری الکتریکی طی سالیان اخیر شده است. به نظر می‌رسد با تولید خودروهای الکتریکی سریع و قدرتمند، در آینده شاهد حضور بیش‌تر آن‌ها در سطح جهانی باشیم و مسائلی که در زمینه محدوده رانندگی و زمان شارژ وجود دارند نیز روزی حل شوند.

 معرفی مک لارن سنا و شورولت کوروت الکتریکی/ قیمت خودروها در بازار/ خودروهای 20 میلیونی بازار کدامند؟

نگاهی نزدیک به مشخصات مکلارن سنا

زومیت نوشت: مکلارن به‌تازگی جدیدترین ابرخودروی بریتانیا را معرفی کرده است. همراه با یک فیلم کوتاه، نگاهی به این خودرو و مشخصات آن خواهیم داشت.

سنا خودرویی است که به‌طور ویژه برای استفاده در پیست مسابقه طراحی شده و مکلارن سطح بسیار بالایی از مهندسی خود را روی این خودرو اجرا کرده است؛ گرچه ممکن است بسیاری از افراد، طراحی محافظه‌کارانه این خودرو را دوست نداشته باشند. اخیرا ویدیوی از سوی مجله‌ی تاپ‌گیر (TopGear) منتشر شده است که نگاهی دقیق‌تر به مکلارن سنا دارد. در اینجا نیز کارشناسان اشاره می‌کنند که شاید طراحی این خودرو چندان جذاب و هیجان انگیز نباشد، اما هیچ کس نمی‌تواند سطح بسیار بالای مهندسی در سنا را انکار کند؛ به‌طوری که می‌توان گفت تقریباً تک‌تک اجزای این خودرو، به شکلی طراحی شده‌اند که کارایی بسیار بالایی داشته باشند.

مک لارن سنا خودرویی است که کاملاً با هدف دستیابی به سرعت‌های بالا و مانور سریع طراحی شده است؛ برای مثال می‌توان به باله‌ی بزرگ عقب اشاره کرد که حالت متغیر دارد. مهندسان مکلارن به‌جای آنکه از باله‌های ثابت در انتهای خودرو استفاده کنند، باله‌ی عقب را روی بازوهای متحرکی نصب کرده‌اند که می‌توانند برای بهبود آیرودینامیک خودرو تغییر کنند. در بخش عقبی خودرو یک دیفیوزر بسیار بزرگ نیز نصب شده است.

برخی نکات ریز مهندسی در مک لارن سنا وجود دارند که شاید در نگاه اول توجه کسی را به خود جلب نکنند؛ به‌عنوان مثال سنا اولین محصول مکلارن است که چرخ‌های آن از نوع تک‌پیچ هستند یا مورد دیگر را می‌توان ترمزهای کربن سرامیکی این خودرو دانست که تولید هر یک از آن‌ها به هفت ماه زمان نیاز دارد.

در داخل کابین، صندلی‌های باکتی سنا کاملاً از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند. از مشخصه‌های جذاب دیگر این خودرو می‌توان کلید روشن و خاموش کردن موتور، کلید سلکتور حالت مسابقه و اهرم باز کردن درهای خورو اشاره کرد که در سقف خودرو جای گرفته‌اند و بیشتر حسی همانند هواپیما را به سرنشینان منتقل می‌کنند.

کلیدهای کنسول مرکزی شامل کنترل چراغ‌ها، تغییر وضعیت دنده و سیستم لانچ کنترل، همگی به صندلی راننده متصل هستند و با حرکت صندلی، این کلیدها نیز حرکت می‌کنند. مورد دیگر کابین، صفحه نشان‌دهنده‌ی تاشونده‌ی این خودرو است که از مکلارن 720S به ارث برده است.

معرفی مک لارن سنا و شورولت کوروت الکتریکی/ قیمت خودروها در بازار/ خودروهای 20 میلیونی بازار کدامند؟

بخش دیگری که از مکلارن 720S به خودروی سنا ارث رسیده، پیشرانه‌‌ی آن است که از پنل شیشه‌ای عقب دیده می‌شود. پیشرانه‌ی مورد استفاده در مکلارن سنا یک موتور V8 تویین توربو است که ۴ لیتر حجم دارد و قدرت و گشتاور آن در مقایسه با موتور استاندارد مکلارن 720S افزایش پیدا کرده است.

 مکلارن سنا می‌تواند ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور  تولید کند که در مقایسه با مکلارن 720S استاندارد، به میزان ۷۹ اسب بخار قدرت و ۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر دارد. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی زیر را تماشا کنید. البته به این نکته باید اشاره کرد که شاید حجم مهندسی انجام‌شده روی این ابرخودرو را نتوان در یک فیلم کوتاه توصیف کرد؛ اما ارزش آن، با پیش‌فروش تمامی ۵۰۰ دستگاه تیراژ تولید مکلارن سنا ثابت می‌شود.

معرفی مک لارن سنا و شورولت کوروت الکتریکی/ قیمت خودروها در بازار/ خودروهای 20 میلیونی بازار کدامند؟

انتهای پیام/

نظر شما