شناسهٔ خبر: 23680774 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هنوز نتوانسته‌ایم جایگاه ویژه ایثارگران را در جامعه ارج بنهیم

R7719/P1377/S6,55/CT11

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: هنوز نتوانسته‌ایم جایگاه ویژه ایثارگران را ارج بنهیم٬ زیرا افق کرامت آنها بسیار بالاتر است و هر اندازه که توان داریم باید به ایثارگران خدمت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران، اظهار داشت: شهدا ولی نعمت ما هستند و ایثارگران راه و رسم عاشقی و دلدادگی به مکتب اسلام و انقلاب را به ما یاد دادند.

وی افزود: عزت و افتخار امروز ایران اسلامی با ایثار ایثارگران و جهاد مجاهدان به دست آمد٬ به همین دلیل در مکتب ما ایثار قله بلندی است که بالاتر از آن قله‌ای نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اضافه کرد: در روایت داریم که ایثار برترین کرامت است، در بین ارزش‌ها و مکارم اخلاقی و کرامت‌های انسانی بالاترین درجه ایثار بوده و ایثار در قله و رأس ارزش‌ها است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: همه کسانی که در راه دین رنج را تحمل کردند ایثارگر هستند، این افراد به جبهه رفتند و بهترین دوران عمر خود را در جبهه سپری کردند و در واقع لذت ترک لذت را چشیدند.

وی ادامه داد: خدا به برکت ایثار ایثارگران، به کشور ما جایگاه ویژه‌ای داده که امروز دوست و دشمن ما را قبول کرده است و اگرچه دشمن عناد دارد و نمی‌خواهد به زبان بیاورد٬ اما در دل خویش توانایی و بزرگی ما را قبول دارد.

یعقوبی اضافه کرد: کسانی که در راه خدا جان باخته‌اند عمل آنها گم نمی‌شود و کسی نمی‌تواند آثار آنها را از بین ببرد. خدمت به ایثارگران بهترین خدمت بوده و گام برداشتن در این مسیر خدمت بزرگی است. ازاین‌رو ساماندهی و برنامه‌ریزی برای ایثارگران بسیار ارزشمند است.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: اقداماتی که در راستای خدمات‌دهی به ایثارگران صورت گرفته خوب است٬ اما هنوز نتوانسته‌ایم جایگاه ویژه ایثارگران را ارج بنهیم. زیرا افق کرامت آنها بسیار بالاتر است و هر اندازه که توان داریم باید به ایثارگران خدمت کنیم.

وی گفت: سرمایه‌های انسانی بزرگ و باعظمتی به نام شهدا و ایثارگران داریم که باید در طول قرن‌ها، سرمایه عظیم نظام و قدرت و کشور ما در دنیا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما