شناسهٔ خبر: 23680691 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلمب 1124 مرکز توزیع مواد مخدر در حاشیه شهر مشهد

مشهد – ایرنا – معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال یکهزار و 124 مرکز تهیه و توزیع مواد مخدر در حاشیه شهر مشهد پلمب شده است.

صاحب‌خبر -

امیر مرتضوی روز یکشنبه در جلسه ستاد فرهنگی – اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیبهای اجتماعی خراسان رضوی در دادگستری کل استان افزود: در این مدت با همکاری 60 هزار نفر عوامل اجرایی، پنج تن مواد مخدر در حاشیه شهر مشهد کشف شد و 6 هزار نفر به اضافه سه هزار معتاد متجاهر در این زمینه دستگیر شدند.
وی ادامه داد: طرح تقسیم کار ملی در حوزه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی اولویت دار در سه حوزه پیشگیری، کنترل و کاهش اعتیاد به مواد مخدر، پیشگیری کنترل و کاهش طلاق و نیز پیشگیری، کنترل و کاهش مفاسد اخلاقی و اجتماعی تعریف شده است.
معاون دادگستری خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مهارتهای فنی به 360 نفر از معتادین بهبود یافته در استان آموزش داده شده است.
وی ادامه داد: در خصوص برخورد با مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز تیم با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی دست اندرکار در استان تشکیل شد که تاکنون 12 مرحله گشت توسط این تیم انجام شده، از 51 مرکز ترک اعتیاد بازدید به عمل آمده و منجر به صدور 20 مورد اخطار، 34 مورد پلمب و پنج مورد نقل مکان شده است.
معاون دادگستری خراسان رضوی گفت: برای ناامن سازی محیط های تولید و توزیع مواد مخدر با هماهنگی نیروی مقاومت بسیج سپاه استان محل های تولید و توزیع مواد مخدر شناسایی می شود، سپس به مالکین این اماکن اخطار تخلیه داده می شود و در نهایت محل توزیع مواد مخدر پلمب می شود.

*پیشگیری و کنترل طلاق
مرتضوی در مورد اقدامات مربوط به حوزه پیشگیری، کنترل و کاهش طلاق در استان گفت: امسال برای اجرای آیین نامه قانون حمایت خانواده و دستورالعمل اداره مراکز مشاوره خانواده موضوع ماده 16، برگزاری 60 دوره مهارتهای ارتباطی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ویژه زوجین متقاضی طلاق، پیاده سازی مفاهیم و تاب آوری در کارگاه های 20 مهارت به منظور کنترل و کاهش خشونت، تدوین طرح و تشکیل هشت مرکز ملاقات فرزندان طلاق خارج از کلانتری در اجرای تبصره ماده 41 و 68 قانون حمایت از خانواده انجام گرفت.
وی افزود: برنامه ریزی انجام گرفته منجر به راه اندازی نخستین سامانه چند منظوره جامع پیشگیری و مداخله در طلاق استان، پذیرش 28 هزار زوج و تکمیل 18 هزار پرونده، سه هزار سازش بین زوجین و یکهزار و 450 انصراف از طلاق و تشکیل 150 هزار جلسه مشاوره شده است.
وی بیان کرد: برای کاهش آسیب طلاق، پنج گام شامل انتخاب مناطق پرخطر، انتخاب مدارس پرآسیب، تربیت مربیان در حوزه پیشگیری رشد مدار، برگزاری 45 کارگاه مرتبط با برنامه در مراکز پیش دبستانی، مستندسازی کارگاه ها در 6 منطقه برگزاری کارگاه ها، ارائه گزارش از اقدامات، ارزیابی نتایج گزارشات ارسالی در استان برداشته شده است.
معاون دادگستری خراسان رضوی گفت: هشت مرکز ملاقات فرزندان طلاق خارج از کلانتری در راستای اجرای تبصره ماده 41 و آیین نامه اجرای ماده 68 قانون حمایت از خانواده در استان راه اندازی شد که تاکنون 34 هزار مراجعه کننده داشته و 51 هزار نفر ساعت مشاوره و کار انجام شده است.
وی افزود: تاکنون 14 مرکز ملاقات مهر خانواده در استان راه اندازی شده که در این مراکز به طور میانگین هفته ای به 500 خانواده امکان تسهیل در ملاقات و تبادل نظر در واحدهای مشاوره و مددکاری و همچنین زمینه دیدار اطفال فراهم شده است.
وی بیان کرد: خدمات این مراکز به صورت مستمر در طول هفته بدون تعطیلات و رایگان است که تاکنون 100 خانواده در این مراکز موفق به سازش برای رجوع مجدد و تشکیل یک زندگی گرم شده اند.

*پیشگیری و کنترل مفاسد اجتماعی
مرتضوی در خصوص اقدامات انجام گرفته برای حوزه پیشگیری، کنترل و کاهش مفاسد اخلاقی و اجتماعی گفت: در این راستا 100 دوره برنامه اصلاح و بازاجتماعی نمودن مرتکبین جرایم علیه امنیت اخلاقی، ناهنجاریهای اجتماعی و جرایم تعزیری درجه 6 تا 8 از طریق اعمال تخفیف و مجازات های جایگزین در قالب طرح امید دوره هور در استان انجام گرفته است.
وی افزود: از ابتدای امسال 150 رای در حوزه مجازات های جایگزین حبس توسط قضات خراسان رضوی برای محکومان صادر شده است.
وی بیان کرد: آمار مربوط به افراد مستقر در کانون های اصلاح و تربیت خراسان رضوی از سال 1391 تاکنون هیچ رشدی نداشته و کاهش نیز یافته و هم اینک 100 نفر در این کانون تحت مراقبت و آموزش قرار دارند.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

انتهای پیام /*

نظر شما