شناسهٔ خبر: 23680361 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خانوارهای ایتام با اجرای طرح «سرپناه» صاحب‌خانه می‌شوند

کمیته امداد باهدف خانه‌دار شدن خانوارهای ایتام تحت حمایت طرح «سرپناه» را از سال آینده اجرا می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل هماهنگی امور اجرایی کمیته امداد جزئیات برنامه این نهاد برای تأمین مسکن مناسب برای خانوارهای ایتام در قالب طرح سرپناه را تشریح کرد و گفت: این نهاد در برنامه سه‌ساله تلاش دارد همه ایتام تحت حمایت کمیته امداد را که فاقد سرپناه هستند با ساخت یا خرید مسکن صاحب‌خانه ‌کند.
مدیرکل هماهنگی امور اجرایی کمیته امداد با اشاره به اینکه ۸۳ هزار و ۶۱۱ خانوار دارای یتیم تحت حمایت کمیته امداد هستند ، افزود: این این افراد ۱۷ هزار و ۹۶ خانوار فاقد مسکن هستند.
رستگار بابیان اینکه در طرح سرپناه ۹ هزار و ۶۸۴ واحد مسکونی برای خانوار ایتام ساکن در شهر و هفت هزار و ۴۱۲ واحد مسکونی برای خانوارهای ایتام روستایی ساخته یا خریداری خواهد شد ، گفت: ۳۰ درصد از خانوارها در سال ۹۷ برابر ۳۵ درصد آنها در سال ۹۸ و حدود ۳۵ درصد نیز در سال ۹۹ صاحب‌خانه خواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از اعتبار مورد نیاز این طرح را حامیان طرح اکرام ایتام و منابع مالی کمیته امداد تامین می‌ کنند ، گفت: اعتبار اجرای این طرح بیش از هزار میلیارد تومان است که ۳۵۳ میلیارد تومان را کمیته امداد، ۳۵۳ میلیارد تومان را حامیان ایتام و خیران تامین می کنند و ۱۸۰ میلیارد تومان از منابع بانکی و صندوق قرض‌الحسنه و ۱۳۴ میلیارد تومان نیز با آورده مددجو یا بستگان وی تأمین اعتبار خواهد شد.
مدیر کل هماهنگی امور اجرایی کمیته امداد بابیان اینکه در اجرای طرح سرپناه خانوارهای ایتام روستایی در اولویت هستند ، افزود: به دلیل وجود اراضی مسکونی در روستاهای تأمین مسکن مددجویان با اولویت «ساخت» انجام می‌شود.
رستگار ادامه داد : در شهرهای بزرگ نیز که امکان خرید یا ساخت مسکن برای خانوار مددجو به دلیل قیمت تمام‌شده خانه سخت است کمیته امداد با پرداخت هزینه رهن یا اجاره برای خانوارهای ایتام، تأمین سرپناه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه بیشترین خانوارهای مددجوی دارای یتیم فاقد مسکن در استان سیستان و بلوچستان با دو هزار و ۵۹۸ خانوار و استان خراسان رضوی با ۷۷۵ خانوار ساکن هستند ، گفت : هموطنان می‌توانند با پرداخت اقساط وام مسکن دریافتی مددجویان در این طرح نیز مشارکت کنند.
 

نظر شما