شناسهٔ خبر: 23680186 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دبیر همایش چهره‌های ماندگار مطرح کرد

دشمن به دنبال انگاره‌زدایی ارزش‌های خبری‌مان است

دبیر همایش چهره‌های ماندگار با بیان اینکه یکی از اقدامات رسانه‌ها انگاره‌سازی است، گفت: دشمن تلاش‌های زیادی کرده تا انگاره‌زدایی در کشور ما انجام دهد، اما باید کوشید ارزش‌های گذشته را همچنان به جامعه تبیین و در آن مسیر حرکت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، محمود اسعدی در نشست هم اندیشی همایش خبرخوب که بعد از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور جمعی از اساتید برجسته علوم ارتباطات در دانشکده خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: خبر خوب یا خبر بد باید در جامعه اثربخش باشد.

وی افزود: رسانه‌های ما از مخاطب دور شده‌اند، ضمن اینکه اعتماد هم به رسانه کمتر شده است که این امر در تمام رسانه‌های کشور مصداق دارد.

این استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در 30 سال اخیر روزنامه‌نگار یا خبرنگار خوب یا نداشته‌ایم و یا کم تربیت کرده‌ایم. این در حالی است که روزنامه‌های الاهرام و الاخبار مصر هم‌زمان با روزنامه‌های کیهان و اطلاعات ما تأسیس شده‌اند درحالی‌که روزنامه‌نگار و خبرنگاران زیادی را تربیت کرده‌اند، اما ما عقب‌تر از آنها قرار داریم.

وی گفت: خبر خوب تنها به خبر مربوط نمی‌شود، بلکه عکس، فیلم و کاریکاتور را هم در بر می‌گیرد.

اسعدی با بیان اینکه یکی از اقدامات رسانه‌ها انگاره‌سازی است، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش‌های زیادی کرده است تا انگاره‌زدایی در کشور ما انجام دهد، اما باید کوشید ارزش‌های گذشته را همچنان به جامعه تبیین و در آن مسیر حرکت کرد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: خبر اثربخش برای مخاطب بسیار مهم است. در همایش علمی خبر خوب و رسانه مسئول باید اساتید و میهمانان متفاوت از جناح‌های مختلف و مخالف حضور داشته باشند.

دبیر همایش چهره‌های ماندگار گفت: می‌توان عنوان همایش علمی خبر خوب و رسانه مسئول را تغییر داد؛ چراکه این عنوان از نظر مخاطب یعنی تعیین خط‌مشی.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: رسانه باید حرفه‌ای‌تر عمل کرده و کاری نکند با اخبار منتشرشده به جامعه خیانت کند.

اسعدی افزود: وقتی خبر خوب تولید شود اما شورای عالی امنیت ملی و یا برخی مدیران در جامعه اجازه انتشار آن را ندهند، در واقع ادامه گام برداشتن در مسیر اخبار بد است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما