شناسهٔ خبر: 23680084 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادگستری آذربایجان شرقی: عرضه قرص برنج ممنوع است

تبریز- ایرنا- معاون پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرد: عرضه قرص برنج در استان ممنوع است و باید در خصوص عوارض خطرناک استفاده از آن اطلاع رسانی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی دادگستری، رضا مسعودی فر روز یکشنبه در جلسه پیشگیری از خودکشی استان، یکی از شیوه های خود کشی را استفاده از قرص برنج (فسفید آلومینیوم) بیان و اظهار کرد: مسئولان مربوطه و نهادهای ذیربط به همراه رسانه های گروهی باید درباره عوارض بسیار خطرناک و جبران ناپذیر این قرص به طور وسیع اطلاع رسانی کنند.
وی افزود: شناسایی تمامی مکان های عرضه کننده قرص برنج غیرمجاز، پلمپ اماکن فاقد مجوز توسط پلیس اماکن عمومی با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت، جلوگیری از تبلیغات قرص برنج در فضای مجازی و شناسایی آنها توسط پلیس فتا، عرضه قرص برنج در اماکن خاص و افراد دارای مجوز در صورت ضرورت و اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه ها باید در این زمینه مورد توجه جدی قرار بگیرد.
مسعودی فر با تاکید بر اینکه جراید و شبکه های اجتماعی به مردم در خصوص خطرات شدید مصرف و استنشاق قرص برنج که باعث مسمومیت می شود، آگاه سازی عمومی کنند، یادآور شد: در این راستا اطلاع رسانی محل های عرضه غیرمجاز قرص برنج اعم از داروخانه ها و عطاری ها توسط مردم به پلیس یا دانشگاه علوم پزشکی یا سازمان جهاد کشاورزی و جلوگیری از قاچاق قرص برنج از طریق گمرک و سایر مبادی از جمله راهکارهای جلوگیری از عرضه این قرص می باشد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مقرر شد اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معایب و خطرات قرص برنج را به کلیه اصناف اطلاع رسانی کرده و اکیپی مشترک برای نظارت بر عرضه قرص برنج تشکیل شود تا در صورت مشاهده عرضه آن توسط واحدهای فاقد مجوز نسبت به پلمب آنها از طریق دادسرای محل اقدام شود.
همچنین مقرر شد اتحادیه های عطاران، عرضه کنندگان مواد شیمیایی و سموم کشاورزی و بنکداران نسبت به ابلاغ ممنوعیت عرضه قرص برنج به هر شکل اقدام کرده و اعلام کنند در صورت بی توجهی منجر به پلمب شدن واحد متخلف خواهد شد.
خبرنگار: مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183

انتهای پیام /*

نظر شما