شناسهٔ خبر: 23679710 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

آزادسازی ۷ روستا در مثلث «حلب - ادلب - حماه»/ عملیات تامین امنیت فرودگاه ابوالظهور ادامه دارد

ارتش سوریه و نیرو‌های مقاومت پس از پاکسازی کامل فرودگاه نظامی «ابوالظهور»، دو روستا را در اطراف این فرودگاه آزاد کردند.

صاحب‌خبر -

عملیات تامین امنیت فرودگاه ابوالظهور ادامه دارد/ آزادسازی ۷ روستا در مثلث «حلب - ادلب - حماه»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نیرو‌های سوریه به عملیات خود جهت تأمین امنیت فرودگاه نظامی «ابوالظهور» در استان ادلب ادامه می‌دهند.

بنا بر گزارش مرکز اطلاع رسانی «الإعلام الحربی» سوریه، ارتش سوریه به کمک نیرو‌های متحد خود در ادامه این عملیات روستا‌های «تباره الخشیر» و «رسم الجنی» را در شمال این فرودگاه بعد از درگیری‌های شدید با جبهه النصره، شاخه سوری القاعده آزاد کرد.

در ریف جنوبی حلب نیز نیرو‌های مقاومت موفق شدند روستا‌های «رسم الحرمل»، «دویر الحوطة» و «خربة الفجر» را از دست عناصر تروریستی جبهه النصره و گروهک‌های وابسته به آن آزاد کنند.

ارتش سوریه و نیرو‌های متحد در ریف شمال شرقی استان حماه روستا‌های «قریتی طوطح» و «عنیق باجرة» را بعد از درگیری با عناصر داعش در منطقه آزاد کردند.

بنا بر این گزارش، نیرو‌های مقاومت روزگذشته موفق شدند فرودگاه نظامی ابوالظهور را بعد از سه سال از تروریست‌ها پس بگیرند.

با آزادسازی این فرودگاه و رسیدن نیرو‌های مقاومت به یکدیگر در شرق این فرودگاه، تروریست‌های داعش و جبهه النصره در منطقه‌ای به وسعت هزار و ۱۰۰ کیلومتر محاصره شده‌اند.

ابوالظهور از نظر راهبردی و نظامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا بین استان‌های ادلب و حماه واقع شده و دارای ۲۲ باند است.

این فرودگاه ۵۰ کیلومتر با ادلب، ۵۰ کیلومتر با حلب، ۳۶ کیلومتر با منطقه «خناصر»، ۳۰ کیلومتر با «سراقب» و ۳۷ کیلومتر با «وادی الضیف» فاصله دارد و مساحت تقریبی آن ۸ کیلومتر مربع است.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما