شناسهٔ خبر: 23679643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمان :

دولت پنجهزار میلیاردریال تسهیلات به بخش روستایی استان کرمان اختصاص داد

جیرفت – ایرنا – استاندار کرمان از اختصاص پنجهزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش روستایی این استان خبر داد و گفت: تسهیلات یاد شده با نرخ چهاردرصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و لذا شهرستان ها باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان- گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه یک (رودبار جنوب) افزود: این تسهیلات با نرخ سود کم ، فرصت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال و تولید است.
وی با بیان این مطلب که در حوزه خود اشتغالی نیز دولت یکهزار و 360 میلیارد تومان به استان کرمان اختصاص داده ،تصریح کرد : جوانان باید از تسهیلاتی که دولت برای ایجاد اشتغال در کشور و استان کرمان پیش بینی کرده، استفاده کنند تا بخشی از مشکلات مربوط به حوزه اشتغال رفع شود.
** عمق مشکلات مانع دیدن اقدامات توسعه ای شده است
استاندار کرمان گفت: اقدامات توسعه ای خوبی در استان کرمان انجام شده است ولی عمق مشکلات آنقدر زیاد می باشد که این اقدامات به چشم مردم نمی آیند.
وی به اقدامات توسعه‌ای استان کرمان در دولت تدبیر و امید اشاره و تصریح کرد: قرارداد بزرگترین نیروگاه خورشیدی در استان کرمان منعقد شده و تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با بیان این که در حوزه سرمایه گذاری به دلایل مختلف سخت گیری هایی وجود دارد، اظهار کرد: این امر نباید سرمایه گذاران را خسته کند.
رزم حسینی ادامه داد: بروکراسی اداری موجود تنها مختص استان کرمان نیست از این رو با هماهنگی های انجام شده، تلاش شده که این بروکراسی نیز مرتفع شود.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان کهنوج قبل انقلاب اسلامی، از نعمت گاز بهره منده نبود اما امروز هم از نعمت گاز و هم شبکه فاضلاب برخوردار است.
وی با بیان این مطلب که ما در منطقه ای زندگی می کنیم که کشور ایران سرآمد کشورهای این منطقه است، اظهار کرد: وضعیت فعلی شهرستان رودبار جنوب با پیش از انقلاب و حتی 30 سال گذشته قابل قیاس نیست.
استاندار کرمان با اشاره به خدمات دولت در حوزه سلامت و افتتاح و تجهیز بیمارستان های مختلف در شهرستان ها، گفت: جمهوری اسلامی برای داشتن استقلال، دشمنان زیادی دارد و ضربه بزرگی که آمریکا در سوریه خورد موجب دشمنی بیشتر آن ها با جمهوری اسلامی شد.
**باید به مطالبات مردمی پاسخ داده شود
استاندار کرمان گفت : نظام جمهوری اسلامی نظامی مردمی است و در هفته های گذشته تجمعاتی صورت گرفت که باید به مطالبات به حق مردم رسیدگی کرد.
رزم حسینی با بیان این مطلب که در استان کرمان مشی گفت و گو را دنبال کرده ایم، بیان کرد: معتقدیم مسئولان باید با مردم و معترضان روبرو شده و به آن ها پاسخگو باشند.
استاندار کرمان ادامه داد: در شهر کرمان با تجمعات مختصری روبرو بودیم که با تدبیر اعضای شورای تامین موضوع حل و فصل شد.
**آماده حمایتهای حقوقی ،آموزشی و تسهیلاتی برای افراد جویای کار هستیم
استاندار کرمان با بیان اینکه ائمه جمعه در طرح مثلث توسعه اقتصادی، وظیفه توسعه فرهنگ اقتصادی را بر عهده دارند، گفت: آمادگی داریم حمایت های حقوقی، آموزش رایگان و تسهیلات بانکی به جوانان متقاضی کار ارائه دهیم.
رزم حسینی با عنوان اینکه دولت مسئول ایجاد شغل نیست، گفت: اگر دولت شغل ایجاد کند، بروکراسی اداری افزایش می یابد و برای بهبود این وضعیت باید دولت دیوان سالار کوچک شود.
وی افزود: برخی معین های اقتصادی که برای مناطق تعیین شده اند به صورت داوطلبانه آمده اند و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء مسئولیت توسعه شهرستان رودبار جنوب را پذیرفته تا الگویی ایجاد شود.
**تاکید بر طرح یکپارچه سازی اراضی
استاندار کرمان با تاکید بر این که ما باید کارگزاری کشاورزی را در این منطقه ایجاد کنیم، تصریح کرد: طرح تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی باید اجرا شود به گونه ای که در شمال استان تا کنون 9 هزار هکتار از اراضی تجمیع و به صورت یکپارچه درآمده است.
وی با بیان این که مدیریت آب و خاک را باید به بخش خصوصی فعال و کاربلد واگذار کنیم، خاطرنشان کرد: علمای دین، نمایندگان، نخبگان و دانشگاهیان، سپاه و بسیج باید یک موج ایجاد کنند که مردم مهارت کشاورزی بیاموزند چراکه اگر معاش مردم درست شود، معاد آن ها هم درست می شود.
** پرداخت یارانه برداشت از سرمایه های نسل آینده
استاندار کرمان با گلایه از پرداخت یارانه گفت: پرداخت یارانه از سوی دولت، برداشت از سرمایه های نسل آینده است.
رزم حسینی با تاکید بر ارتباط مسئولان با مردم، گفت: اگر مسئولان از دعواهای سیاسی و خودکامگی های سیاسی را کنار بگذارند، وقت برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم وجود دارد.
استاندار کرمان به منظور شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی رودبار جنوب، افتتاح چندین پروژه گاز رسانی، بازدید از پروژه های معین اقتصادی منوجان و کلنگ زنی چند پروژه عمرانی عازم مناطق جنوبی استان کرمان شد.
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان، فرماندار و امام جمعه شهرستان رودبار جنوب نیز در این سفر استاندار کرمان را همراهی می کردند.
خبرنگاران: هادی شفیعی مجاز، سمیه حسن شاهی **انتشاردهنده: بهنام احمدی
7440/7429/ 5054

انتهای پیام /*

نظر شما