شناسهٔ خبر: 23679568 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاد ارتباطات:

باید اصول هنجاری خبر خوب تدوین شود

یک استاد ارتباطات گفت: با فقدان اصول هنجاری نحوه تدوین خبر در ایران و انتشار آن مواجه هستیم در اکثر رسانه‌ها خبر خوب تولید می‌کنند ولی اجازه انتشار آن داده نمی‌شود چرا که اصول هنجاری برای آن وضع نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، سیدرضا نقیب‌السادات استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در نشست هم اندیشی همایش خبرخوب که بعد از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور جمعی از اساتید برجسته علوم ارتباطات در دانشکده خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت:  از اینکه خبرگزاری فارس در دستورات کاری خود به موضوع اخبار خوب توجه ویژه‌ای داشته است بسیار خوشحالم.

وی افزود: باید در زمینه خبر خوب به اجماع رسید لذا بیان تعریف و ویژگی‌های خبر خوب و دسته‌بندی‌های آن بسیار مهم است.

این استاد ارتباطات دانشگاه علامه گفت: اهداف پیش‌بینی شده همایش خبر خوب باید برای جامعه رسانه‌ای کشور تبیین شود ضمن اینکه بهره‌بردار و کارگزاران خبر خوب هم باید مشخص شوند که این مهم کمک‌کننده به تولید ادبیات است تا ملاحظات مدنظر و قلمروی ان مشخص شود.

نقیب‌السادات با بیان اینکه معیارهای خبر خوب باید مشخص شود، تصریح کرد: باید در زمینه ارزش‌های خبر خوب و بومی آن اجماع و تبیین صورت گیرد.

وی اظهار داشت: با فقدان اصول هنجاری نحوه تدوین خبر در ایران و انتشار آن مواجه هستیم در اکثر رسانه‌ها خبر خوب تولید می‌کنند ولی اجازه انتشار آن داده نمی‌شود چرا که اصول هنجاری برای آن وضع نشده است.

نقیب‌السادات با بیان اینکه باید در همایش خبر خوب وجوهی در نظر گرفته شود، گفت: وجه اول آن است که قلمروهای اداره و مدیریت خبرهای خوب، اصول و خط‌مشی‌ها باید تبیین و مدنظر قرار گیرد ضمن اینکه قلمرو دوم عبارت است از اینکه محتوای خبر خوب، ارزش، شیوه و نوع نگارش آن مشخص شود.

وی درباره وجوه همایش خبر خوب ادامه داد: وجه سوم آن است که مخاطب خبر خوب و همچنین اصول مترتب و آثار آن باید تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما