شناسهٔ خبر: 23679491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری:

دولت تدبیر و امید شایسته ترین خدمات را به جامعه ایثارگران ارائه کرده است

بجنورد- ایرنا- مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید از زمان استقرار خود تاکنون بهترین و شایسته ترین اقدامات را به جامعه ایثارگران کشور عرضه داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، حجت الاسلام پرویز ولیزاده یکشنبه در سفر خود به خراسان شمالی و در دیدار با امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: برای دولت تدبیر و امید خدمت به ایثارگران یک افتخار بزرگ به شمار می رود؛ ضمن اینکه توجه خاص دولت به جامعه ایثارگران به این دلیل بوده که رئیس جمهوری این کشور خود از جنس ایثارگران است.
وی در بخش دیگر سخنان خود اشاره ای به قانون جامع خدمات ایثارگران داشت و افزود: این قانون سال 90 تصویب و سال 91 از طریق شورای نگهبان به رئیس جمهوری وقت ابلاغ شد ولی رئیس جمهور وقت آن را ابلاغ نمی کرد.
ولی زاده با بیان اینکه این قانون باید همان سال 91 ابلاغ می شد و فقط ماده 51 آن 700 میلیارد تومان بار مالی داشت، تاکید کرد: دکتر روحانی پس از دریافت حکم تنفیذ در اولین کارهای خود این قانون را ابلاغ کرد.
وی تصریح کرد: 2میلیون نفر جامعه رزمنده و ایثارگر کشور بعد از جنگ متولی خاصی نداشتند و بسیاری از قوانینی که مجلس برای رزمندگان تصویب می کرد به دلیل نبود متولی اجرایی نمی شد.
وی ادامه داد: یکی از کارهای مهم دولت یازدهم ابلاغ سند راهبردی ایثارگران در سال 94 بود که پس از آماده شدن به هیات دولت ارسال شد تا رزمندگان از سال 96 متولی داشته باشند و از امتیازات قانونی که برای شان درنظر گرفته شده است، بهره مند شوند.
مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آبان 94 از سوی ریاست جمهوری و به کارگیری آن در تمام استان ها یکی از برنامه های دولت یازدهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.
وی با بیان اینکه از سال 89 معوقات خانواده های شهدا و ایثارگر را داشتیم، افزود: تا سال 94 کلیه معوقات خانواده شهدا پرداخت شد و در برنامه ششم هم این طرح وجود دارد که طی 2 سال معوقات خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت شود.
ولی زاده خاطرنشان کرد:ساماندهی گلزارشهدا نیز یکی از دغدغه های دولت است لذا به تمام استانداران و مقامات تاکید شده است ضمن ساماندهی گلزار شهدا در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت قدم بردارند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در این دیداراظهار داشت: شهدا ولی نعمتان ما هستند و ایثارگران نیز راه و رسم عاشقی و دلدادگی به مکتب را به ما آموختند.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی پشتوانه کشور را معنویت و ایثار عنوان کرد و افزود:مجموعه اقداماتی که تاکنون برای جامعه ایثارگران انجام شده مطلوب بوده است اما هنوز نتوانسته ایم جایگاه والای ایثارگران را ارج نهیم.
وی افزود: باید با حداکثر توان خود به جامعه ایثارگران کمک کنیم و توفیق خدمت بیشتر به آنان برای ما فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: نگاه مقام معظم رهبری به جامعه ایثارگران این است که این افراد را به عنوان پیشتازان نهضت و ایثارگران انقلاب حفظ کنیم زیرا ایثارگران سرمایه های این کشور هستند.
6042 انتشار: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما