شناسهٔ خبر: 23679477 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین فیلم بلند تولیدی استان اردبیل اکران می شود

اردبیل- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: نخستین فیلم بلند تولیدی هنرمندان این استان به نام ' یک کیلو و 121 گرم ' در پنجم بهمن ماه رونمایی و اکران می شود.

صاحب‌خبر -

سید ناصر اسحاقی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل افزود: بعد از چندین سال آرزوی هنردوستان و هنرمندان اردبیلی با اکران فیلم بلند تولیدی این استان محقق خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه امسال حال سینمای استان خوب است،اظهار کرد: در نشست با رئیس سازمان سینما و معاون سینمای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهمنامه ای برای اکران فیلم بلند تولیدی استان و پنج مستند تولیدی دیگر امضا شده است.
وی از اکران همزمان با تهران فیلم های جشنواره فجر در سینماهای اردبیل خبر داد و بیان کرد: امسال از 12 تا 22 بهمن ماه 14 فیلم که به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر راه یافته اند در سینماهای اردبیل اکران خواهد شد.
وی با بیان اینکه جشن و نمایش دائمی تئاتر از دیماه امسال در اردبیل آغاز شده است، اضافه کرد: هر روز 2 نمایشنامه در سالن های تئاتر بیضای اردبیلی و نجفی توسط هنرمندان شهرستانهای استان اجرا و در معرض دید عموم قرار می گیرد.
وی با اشاره به رویدادهای فرهنگی استان در سال جاری ادامه داد: برگزاری جشنواره تجسمی فجر در اردیبهشت ماه امسال با حضور اساتید ملی و بین المللی در رشته های نقاشی، پوستر سازی، تصویر سازی و کاریکاتور و برگزاری یازدهمین جشنواره جوان در مردادماه از جمله آنها است.
اسحاقی گفت: امسال روز هنر استان از سوم بهمن ماه تا سوم اسفندماه با حضور هنرمندان، فرهیختگان و صاحبنظران اردبیلی در تهران برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: اولین جشنواره مد و لباس نیز امسال در دهه اول اسفند ماه در اردبیل برگزار خواهد شد.
او افزود: امسال 46 هزار نفر در استان از اجرای نمایش و تئاتردیدن و تئاتر تولیدی هنرمندان استان در فرهنگسرای بهمن تهران و استانهای شمالی روی صحنه رفته و تلاش می شود که در کشورهای همسایه نیز روی صحنه برود.
وی برگزاری همایش بین المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت و احیای هویت ایرانی، برگزاری جشنواره و همایش بین المللی گفتگو مناظرات رضوی، برگزاری نمایشگاه کتاب و دومین جشن کتاب سال استان، تجلیل از دکتر معماری و پرفسور شایقی و اجرای برنامه های نشاط آور اجتماعی متنوع را از جمله دیگر اقدامات فرهنگی در استان عنوان کرد.
اسحاقی رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را رویکرد کارگاهی عنوان کرد و گفت: از جشنواره زدگی دوری می کنیم چرا که اعتقاد داریم باید با برگزاری کارگاههای آموزشی هنرمندان استان توانمند باشند.
وی در جواب به پرسش خبرنگاری مبنی بر وجود برخی تخلفات در درج آگهی ادارت اظهار کرد: ما در این ارتباط بیانیه ای صادر کرده ایم و توسط سیستم قضایی در حال بررسی و در مرحله تحقیقات است که بعد از رسیدگی نتایج آن اعلام خواهد شد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016

انتهای پیام /*

نظر شما