شناسهٔ خبر: 23679388 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

رئیس دانشگاه های پیام نور آذربایجان شرقی:

40 درصد از صندلی ‌دانشگاه های پیام نور آذربایجان شرقی خالی است/ تحصیل 25 هزار دانشجو در دانشگاه ‌های پیام نور استان

نصر: رئیس دانشگاه های پیام نور آذربایجان شرقی گفت: در سال جدید نه تنها کاهش دانشجو نداشتیم بلکه شاهد افزایش هفت درصدی دانشجویان در استان و 12 درصد در کشور بوده ایم این در حالی است که 40 درصد از ظرفیت صندلی دانشگاه های پیام نور آذربایجان شرقی خالی می ‌باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، "بخشعلی معصومی" ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاداستانی دانشگاه پیام نور برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه هایی است که سیستم آموزشی متفاوتی نسبت به سایر دانشگاه ها دارد، گفت: سیستم آموزش پیام نور به صورت غیر حضوری، ترکیبی و مجازی است و به ازای هر واحد درسی در رشته‌های علوم انسانی،۶ ساعت و در رشته‌های علوم پایه ۸ ساعت نیاز به حضور در کلاس جهت رفع اشکال می باشد.
وی در ادامه گفت: آزمون‌های پایان ترم پیام نور همچون واحدهای عملی، کارگاه ها و آزمایشگاه ها هم مانند کنکور به صورت سراسری و سنتی برگزار شده و امکان دخالت اساتید در آن وجود ندارد؛ چرا که منابع  درسی دانشجویان دقیقا مشخص است و اساتید امکان کاهش و یا افزایش حجم دروس را ندارند و به طور متوسط هر واحد در کارشناسی برابر ۸۰ صفحه و در ارشد هر واحد برابر ۱۰۰ صفحه کتاب است.

وی با بیان اینکه 25 هزار دانشجو در دانشگاه ‌های پیام نور سراسر استان مشغول تحصیل هستند، اشاره کرد و گفت: در استان 29 مرکز و  واحد دانشگاهی داریم که بزرگ‌ ترین مرکز دانشگاهی ما، دانشگاه پیام نور تبریز با 9 هزار دانشجو است؛ همچنین  100 رشته در مقطع کار‌شناسی و 25 الی 30 رشته در مقطع کار‌شناسی ارشد و 2 رشته در مقطع دکتری داریم.
معصومی افزود: نزدیک به 235 عضو هیئت علمی ثابت در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی مشغول فعالیت هستند و بیش ازیک هزار و 500 استاد حق التدریس مدعو به این دانشگاه شده اند.
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی به رتبه های کسب شده دانشگاه پیام نور استان اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در میان دانشگاه ‌های پیام نور کشور، با همکاری پارک علم و فناوری استان، سه مرکز نوآوری در زمینه فعالیت های پژوهشی در شهرستان هشترود، ملکان و عجب شیر راه اندازی کرده ایم.
معصومی با اشاره به تعطیلی برخی از واحد های دانشگاهی پیام نور در استان ، اذعان داشت: سازمان مرکزی در مورد تجمیع مراکز تصمیم می ‌گیرد که احتمال دارد در سال آینده مراکز کم دانشجو با واحدهای دیگر تجمیع شده و تعطیل شوند؛ این در حالی است که در سال جاری هیچ یک از مراکز آموزشی دانشگاه جمع آوری نگردیده است و نه تنها کاهش دانشجو نداشتیم بلکه شاهد افزایش 7 درصدی دانشجویان در استان و 12 درصد در کشور بوده ایم.
وی با بیان اینکه ظرفیت آموزشی دانشگاه‌ های استان برای پذیرش 40 هزار دانشجو فراهم است، تصریح کرد: در حال حاضر 40 درصد از صندلی ‌های دانشگاه خالی می ‌باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان به پرطرفدارترین رشته این دانشگاه خاطرنشان کرد و گفت: پرطرفدار‌ترین رشته دانشگاه  پیام نور در استان، رشته حقوق و کم طرفدار‌ترین رشته، رشته‌ های علوم پایه فیزیک، ریاضی، آمار و رشته‌ های کشاورزی است.
معصومی تاکید کرد: پژوهش اغلب در رشته‌ های تحصیلات تکمیلی صورت می ‌گیرد و بسیاری از پایان نامه‌ های دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سمت کاربردی کردن سوق داده می‌شود که با مشارکت سایر سازمان‌ها از جمله نیروی انتظامی، صنایع و غیره انجام می‌شود تا بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کند.
وی در خصوص پروژه‌های عمرانی دانشگاه پیام نور اذعان کرد و گفت: طبق مصوبه پروژه‌ی عمرانی جدید در استان آغاز نخواهد شد و تنها بودجه به پروژه های نیمه تمام اختصاص یافته است. در حال حاضر بزرگ‌ترین پروژه استان، ساختمان ۶ طبقه مرکز پیام نور تبریز است که با تخصیص بودجه مورد نیاز در اوایل ۹۸ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/

نظر شما