شناسهٔ خبر: 23679376 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بعیدی نژاد:حفظ ماهیت و مدرن سازی آب‌سنگین رآکتور اراک از افتخارات برجام است

لندن - ایرنا - حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس روز یکشنبه با انتشار پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: حفظ ماهیت آب ‌سنگین رآکتور اراک و مدرن سازی آن از مهم‌ترین نتایج و افتخارات برجام برای ماست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران افزود: سازمان جنگ روانی صهیونیسم جهانی برای تبدیل این پیروزی به شکست، تمثیل ساختگی پر کردن قلب رآکتور باسیمان را مطرح کردند که خبرنگاران در بازدید به‌دروغ بودن آن پی بردند. مراقب توطئه دشمن باشیم.
برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) تیرماه 1394 در وین بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، ایالات‌متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد.
به‌رغم گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبند بودن ایران به تعهداتش در چارچوب برجام، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در بیانیه ای با تکرار ادعاهای نخ نمای خود علیه ایران، امضای هر قانونی از سوی کنگره برای حفظ برجام را منوط به شرط هایی کرد.
وی تاکید کرد که هر قانونی در این زمینه باید دارای این 4 شرط باشد: 1- باید از ایران بخواهد اجازه بازرسی فوری از همه سایت های مورد درخواست بازرسان بین المللی را بدهد. 2- تضمین کند که ایران هرگز حتی به تسلیحات هسته ای نزدیک نخواهد شد. 3- مفاد آن تاریخ انقضا نداشته باشد و در صورت عدم پایبندی ایران به هر یک از مفاد این قانون، تحریم های هسته ای آمریکا به صورت خودکار بازگردند.4- باید صریحا موشک های دوربرد را غیرقابل تفکیک از تسلیحات هسته ای بداند و توسعه و آزمایش موشکی ایران را تحت تحریم های شدید قرار دهد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در واکنش در صفحه خود در توییتر نوشت: سیاست ترامپ و بیانیه امروز وی تلاش‌های مذبوحانه ای برای خدشه دار کردن یک توافق محکم چندجانبه است که همزمان بندهای 26، 28 و 29 آن توافق را نیز به شکل مغرضانه‌ای نقض می کند.
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: برجام قابل مذاکره مجدد نیست. بجای تکرار لفاظی‌های کهنه، آمریکا باید مانند ایران به تعهداتش در برجام عمل کند.
وزارت امور خارجه نیز در بیانیه ای درخصوص تمدید اسقاطیه های الزامی تحریم های برجام و برخی تحریم های جدید از سوی دولت آمریکا نوشت: ایران صراحتا تاکید می کند که هیچ اقدامی فراتر از تعهدات خود در برجام را انجام نخواهد داد و هیچ تغییری در این توافق را نه اکنون و نه در آینده نخواهد پذیرفت.
اروپام ** هـ ن **1572

انتهای پیام /*

نظر شما