شناسهٔ خبر: 23679369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر اقتصاد:

بهبود شرایط کسب و کار بدون ایجاد دولت الکترونیک امکان پذیر نیست

ایلام - ایرنا - معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بهبود شرایط کسب و کار بدون ایجاد دولت الکترونیک امکان پذیر نیست و در این راستا دولت به این موضوع توجه خاصی جهت عملی شدن آن دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین میرشجاعیان حسینی عصر یکشنبه در نشست با فعالان اتاق بازرگانی استان ایلام اظهار کرد: نظام مجوز دهی در دولت تدبیر و امید شکل گرفت و برخی از مصوبات قانونی توسط مجلس اسلامی اصلاح شد.
وی با اشاره به ویژگی های سامانه دادور تاکید کرد: تسهیل، تسریع و شفاف سازی در اخذ مجوزهای کسب و کار ضمن ایجاد فضای اعتماد بین حاکمیت و صاحبان سرمایه، موجب تحقق یافتن اهداف دولت کارآفرین و افزایش سرمایه در گردش ، خروج از رکود و رونق اقتصادی در کشور خواهد شد.
میرشجاعیان با اشاره به اینکه دولت جبهه جدیدی برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور آغاز کرده است، گفت: امروز حدود یک هزار و 570 مجوز برای برای سرمایه گذاری وجود دارد که مشخص نیست که از این تعداد چه میزان الکترونیکی شده است.
معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: مقرر شده است از این تعداد مجوز در کشور 400 مجوز در سطح استان ها صادر شود و در صورت تمایل افراد برای اخذ مجوز ها اقدام کنند.
وی گفت: برای بهبود محیط کسب و کار در بحث مجوزها هیچ راهی وجود ندارد و تنها راحل نهایی این است که از این نظام سنتی خارج شویم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان ایلام نیز در این نشست گفت: فضای کسب و کار کشور در شرایط کنونی چندان مطلوب نیست و این مساله باعث شده تا در سطح بازارهای جهانی توفیق چندانی بدست آوریم.
شعبان فروتن افزود: در بحث اقتصاد و در حوزه فضای خارج از کشور عملکرد مناسبی نداشته ایم، می طلبد دولت نگاه ویژه ای به حوزه کسب و کار داشته و حمایت های لازم را از فعالان این حوزه انجام دهد.
وی تاکید کرد: امیدواریم همه کمک کنند وظیفه ای را که در قبال مسئولیت و کشور خود داریم بتوانیم با همکاری بخش خصوصی و دولت تنگناهای مجود را رفع و موانع موجود را جهت رقابت در بازارهای جهانی برطرف کنیم.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119

انتهای پیام /*

نظر شما