شناسهٔ خبر: 23678512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

فضای فکری و رفتاری مردم را با برخی برنامه‌ها عوض کردند/ دشمن بساط خود را برای بدعت‌گذاری و انحراف پهن کرده است

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه امروز برخی از برنامه‌ها به گونه‌ای است که فضای فکری و رفتاری مردم را عوض کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در جلسه درس اخلاق با بیان اینکه بانوان طلبه در معنویت سازی جامعه نقش کلیدی می‌توانند داشته باشند، اظهار کرد: تک‌تک انسان‌ها تشکیل‌دهنده جامعه هستند و حضور خوبان در کنار یکدیگر می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشد؛ بنابراین شما باید در معنویت بخشیدن به جامعه پیش‌قدم باشید.

وی بیان کرد: افرادی که از فراهم بودن شرایط تحصیل علوم دینی استفاده نمی‌کنند، در روز قیامت باید پاسخگو باشند؛ فردای قیامت از عمر انسان، جوانی و نشاط انسان، مال و دارایی انسان و محبت ما نسبت به اهل بیت (ع) سؤال می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فردای قیامت شاید سؤال کنند که چرا از فرصت طلایی اعلام ثبت نام جامعة‌الزهرا (س) استفاده نکردید؟ چرا در مراکز علمی حوزوی حضور نیافتید و چرا با احکام دین بیگانه بودید؟

وی تصریح کرد: در این دنیا، انسان باید عالم یا متعلم یا مستمع و یا محب اهل بیت (علیهم‌السلام) باشد، اگر انسان در این چهار جرگه قرار نگیرد، هلاک حتمی است.

حسینی‌بوشهری اظهار کرد: بسیاری انسان‌ها وارد حوزه شدند و دست خالی رفتند، بسیاری هم چون علامه طباطبایی‌ها و مطهری‌ها و مراجع و علمای بزرگ ما به مدارج والا راه یافتند.

امام جمعه قم یادآور شد: متأسفانه امروز برخی از برنامه‌ها به‌گونه‌ای است که فضای فکری و رفتاری مردم را عوض کردند، در گذشته به نماز عشاء «نماز خفتن» می‌گفتند، افراد پس از نماز عشاء می‌خوابیدند و صبح زود برای اعمال عبادی و مستحبی برمی‌خاستند اما امروز به صورت شبانه‌روز، وقت مردم را با فیلم، سریال، فضای مجازی و غیره پر کردند.

انتهای پیام/ی

برچسب‌ها:

نظر شما