شناسهٔ خبر: 23678511 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفر محرمانه رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاض

یک وبگاه عربی از سفر محرمانه رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان به عربستان و دیدار وی با مقامات این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علیرغم تنشی که هم‌اکنون میان تشکیلات خودگردان و عربستان سعودی به خاطر اعمال فشار ریاض بر فلسطین برای قبول طرح موسوم به «معامله قرن» وجود دارد، ریاض همچنان بر تحمیل دیدگاه سیاسی خود بر فلسطین اصرار دارد.

وبگاه «خلیج آنلاین» در این باره نوشت: شاید آخرین تلاش‌های ریاض که در راستای حمایت از رویکردهای خاصش در قبال فلسطین فاش شده، هماهنگی این کشور برای دیدارهای محرمانه با مسئولان فلسطینی در عربستان باشد؛ شخصیت‌هایی که از بارزترین گزینه‌ها برای جانشینی محمود عباس هستند.

این وبگاه به نقل از یکی از اعضای کمیته مرکزی فتح نوشت ریاض هفته گذشته میزبان «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعات تشکیلات خودگردان به صورت محرمانه و به دور از رسانه‌ها بوده است.

بر اساس این گزارش، سفر فرج به عربستان 3 روزه بوده و مقامات عالی‌رتبه عربستانی با دستور مستقیم «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد با وی دیدار کرده‌اند.

در این دیدارهای محرمانه بسیاری از پرونده‌های مهم در رابطه با اوضاع فلسطین و در مقدمه آنها «معامله قرن» مورد بررسی قرار گرفت.

این سفر فرج به ریاض و دیدارهای او پس از آن صورت گرفت که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده دیگر میانجی‌گری آمریکا در روند صلح فلسطینی-اسرائیلی را نمی‌پذیرد و معامله قرن را «سیلی» می‌داند.

ماه گذشته (دی ماه) «احمد مجدلانی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین فاش کرد پیشنهادهای آمریکا درباره روند صلح در خاورمیانه معروف به معامله قرن را که هدفش نابود کردن آرمان فلسطین است، طرف سعودی به طرف فلسطینی منتقل کرده است (جزئیات بیشتر). 

انتهای پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما