شناسهٔ خبر: 23678400 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

الگوهای سبک زندگی ایرانی اسلامی برای تقویت نهاد خانواده معرفی شود

R41374/P1494/S6,49/CT11

امام جمعه اردبیل گفت: باید الگوهای سبک زندگی ایرانی اسلامی برای افزایش تعهد زوجین نسبت به یکدیگر و تقویت نهاد خانواده معرفی شود که در این زمینه صدا و سیما نقش اساسی ایفا می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار داشت: طلاق یکی از معضلات اصلی استان بوده و باید علل طلاق مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد که برگزاری نشست‌های مشترک مراکز دانشگاهی، روحانیون و آموزش و پرورش و بهزیستی در این زمینه و نیز تولید و پخش برنامه‌های ویژه با استفاده از شیوه‌های جدید توسط صدا و سیما امری ضروری است.

وی با بیان اینکه در میان ارزیابی فعالیت‌ها و معضلات اجتماعی، اردبیل را باید با خود اردبیل مقایسه کنیم، گفت: خوشبختانه در بحث آسیب‌های اجتماعی در سایه تلاش متولیان امر در بعضی از شاخص‌ها، عملکرد استان خوب است و باید تلاش مضاعف شود تا در مواردی هم که از میانگین کشوری در رتبه بالاتری از نظر آسیب‌های اجتماعی هستیم، کاهش یابد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به پیشینه غنی مذهبی و تاریخی اردبیل و میزان ارادت و عشق اهالی استان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع)، این عشق و علاقه را یک فرصت مناسب برای اهالی استان دانست و بیان کرد: این عشق، یک عشق استثنایی است و ما باید از این فرصت برای ارتقای فرهنگ عمومی و کاهش آسیب های اجتماعی بهره بگیریم.

عاملی با ارائه راهکارهایی برای کاهش میزان طلاق در استان، از ازدواج به عنوان امری مقدس و ارزشمند یاد کرد و افزود: زوجین باید نسبت به یکدیگر تعهد قدسی داشته باشند و زندگی مشترک‌شان را با تعهدی که نسبت به هم دارند، آغاز کنند.

وی با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی در خصوص تعهد زوجین نسبت به یکدیگر می‌توان از این فرصت استثنایی محبت و علاقه مردم به اهل بیت(ع)بهره گرفت، اظهار کرد: مسجد سلیمان شاه اردبیل که از جایگاه ویژه‌ای در نزد مردم برخوردار است و منسوب به حضرت قمربنی هاشم(ع)است، می‌تواند محل برگزاری مجالس تعهد قدسی زوجین باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل زن را یک امانت الهی برای مرد برشمرد و تصریح کرد: برای معرفی الگوهای بهتر سبک زندگی اسلامی ایرانی، صدا و سیما آستین همت را بالا بزند.

عاملی با اشاره به ٤ سالگی انقلاب اسلامی و با تشریح بخش از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی این سال‌ها، تولید و اجرای برنامه های ویژه را خواستار شد و گفت: در برنامه‌های صدا و سیما باید چند شاخص انتخاب و این شاخص‌ها در دوران قبل انقلاب و بعد ازآن بررسی شود تا مردم بیشتر در جریان خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرند.

وی با اشاره به اقدامات انجام یافته در این ٣٩ سال بیان کرد: می‌توانیم در طول 10 شب دهه فجر، 10 شاخص را که تاثیر زیادی در زندگی فردی و اجتماعی مردم و منطقه داشته است انتخاب و به مسابقه بگذاریم و به 10 برگزیده محقق و پژوهشگر این برنامه‌ها جوایز نفیسی اهدا کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل افزود:امروز جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که می‌تواند با دنیا رقابت کند و این جایگاه باید برای مردم تبیین شود.

عاملی با تاکید بر تکریم و تجلیل از برگزیدگان و نخبگان گفت: با هماهنگی که  با بخش خصوصی و مدیران شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی داشته‌ایم، به هر دانش‌آموزی که در کنکور رتبه زیر ١ بگیرد، یک دستگاه خودرو اهدا می‌شود.

وی با قدردانی از حضور شایسته مردم در برگزاری یادواره‌های شهدای نیارق، شهدای عشایر و ویژه برنامه ١٩ ژانویه تصریح کرد: مردم در این برنامه‌ها کاری کردند کارستان و از همه افرادی که این برنامه‌ها را مدیریت کردند، قدردانی می‌کنم.

امام جمعه اردبیل با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم و نشست‌های ١٩ ژانویه اظهار کرد: تحریفات تاریخی عمیقی در مورد این روز صورت گرفته است و برگزاری نشست‌ها و مراسم بزرگداشت ١٩ژانویه، فرصت مناسبی برای هویت بخشی به مردم جمهوری آذربایجان است.

عاملی برگزاری یادواره شهدای عشایر را ارزشمند و قابل تحسین خواند و افزود: عشایر منطقه ما نجیب و شریف، ولایی و اهل بیتی هستند و باید مشکلات‌شان به ویژه مشکل آب شرب آن‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/ ع

نظر شما