شناسهٔ خبر: 23678224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بروجردی در دیدار با سفیر چین در تهران:

حجم مبادلات میان ایران و چین باعث ناتوانی دشمنان در تخریب روابط شده است

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش آمریکا برای تخریب روابط ایران و چین گفت: حجم مبادلات میان دو کشور باعث استحکام روابط دوجانبه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز با پانگ سین سفیر چین در تهران دیدار و گفتگو کرد. بروجردی در ابتدای این دیدار با ابراز تأسف از حادثه آتش گرفتن نفتکش ایرانی در آب های چین گفت: این حادثه ناگوار، اذهان عمومی و قلوب ملت ایران را جریحه دار کرد و کشور را در ماتم فرو برد که امیدواریم در آینده دیگر شاهد وقوع چنین حوادث غم انگیزی نباشیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی همچنین با قدردانی از تلاش امدادگران چینی که در ساعات اولیه وقوع این حادثه برای مهار آتش و نجات جان خدمه نفتکش ایرانی شتافتند، افزود: امیدواریم اطلاعات موجود در جعبه سیاه نفتکش ایرانی بتواند ما را با ابعاد پنهان این سانحه ناگوار از جمله علل وقوع آن، وضعیت خدمه در زمان وقوع سانحه و باقی قضایا آگاه کند.

وی در ادامه با یادآور شدن مناسبات خوب دو کشور در زمینه های مختلف، اظهار داشت: تلاش در جهت رفع کلیه موانع موجود در مسیر تحکیم و تقویت هرچه بیشتر ارتباطات فیمابین نقش مهمی در گسترش مبادلات اقتصادی و توسعه همکاری های ایران و چین در زمینه های مورد علاقه خواهد داشت.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش آمریکا و برخی دشمنان برای تخریب روابط دو کشور اشاره کرد و اذعان داشت: پیشینه خوب ارتباطات دو کشور و حجم مبادلات فیمابین، روابط ایران و چین را از استحکام بسیار خوبی برخوردار کرده است به نحوی که دشمنان روابط دو کشور هیچگاه نمی توانند به آن آسیب برسانند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف حمایت می کند.

سفیر چین در تهران: حجم زیاد نفت و میعانات گازی مشتعل در حادثه کم سابقه سانچی، مهار آتش و نجات خدمه را با مشکل مواجه کرد

پانگ سین سفیر چین در تهران نیز در همین دیدار ضمن ابراز همدردی با خانواده سانحه دیدگان نفتکش ایرانی و تمامی مردم ایران گفت: این حادثه ناگوار در طول تاریخ دریانوردی کم سابقه بوده است و امدادگران چینی برای مهار آتش و نجات جان خدمه نفتکش ایرانی تلاش بسیاری کردند اما متاسفانه به دلیل حجم زیاد نفت و میعانات گازی مشتعل شده قادر به کنترل آن نشدیم.

وی همچنین افزود: اکنون با یافتن جعبه سیاه نفتکش و بررسی آن با حضور مسئولان ایرانی امیدواریم بتوانیم از تمامی ابعاد این سانحه آگاه شویم.

پانگ سین در ادامه با ابراز علاقمندی کشورش به توسعه مناسبات فیمابین بیان داشت: گسترش هرچه بیشتر ارتباط با ایران مورد نظر و پیگیری مسئولان چینی قرار دارد.

سفیر چین در تهران در پایان این دیدار نسبت به رفع موانع موجود در مسیر توسعه مبادلات و همکاری های دو کشور ابراز امیدواری کرد و خاطرنشان ساخت: سفر مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور نقش مهمی در گسترش ارتباطات فیمابین دارد./

نظر شما