شناسهٔ خبر: 23678029 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

تصویب افزایش حق‌الزحمه داوران فوتبال و قاضیانِ بی‌خبر!

طرح افزایش حق‌الزحمه داوران به تصویب رسیده، اما داوران هنوز از آن خبری ندارند.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:

کمیته داوران فدراسیون فوتبال در چند ماه اخیر به‌دنبال افزایش دستمزد داوران بود که این طرح مصوب نمی‌شد. در نهایت طرح افزایش دستمزد داوران مصوب شده و نامه‌ آن هم به کمیته داوران رسیده است.

جدول افزایش دستمزد داوران به شرح زیر است:

فوتبال آقایان: 30 درصد

فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان: 35 درصد

فوتبال بانوان: 50 درصد

فوتسال و فوتبال ساحلی بانوان: 40 درصد

بر این اساس، داور وسط فوتبال آقایان 910 هزار تومان، کمک اول و دوم 585 هزار تومان و داور چهارم 390 هزار تومان برای هر بازی حق‌الزحمه می‌گیرند.

این افزایش حقوق در حالی به تصویب رسیده که داوران هنوز از آن بی‌خبرند و می‌گویند که همچنان بر اساس همان شیوه قبلی پول می‌گرفتند. این افزایش حقوق فعلاً برای داوران اعمال نشده است. این در حالی است داوران لیگ برتری تاکنون حقوق خود را تا هفته دهم لیگ برتر گرفته‌اند و این در شرایطی است که هفته بیستم لیگ به پایان رسیده است.

یکی از داوران نام آشنای کشورمان که نمی‌خواست نامش فاش شود، در این خصوص به تسنیم گفت: این افزایش تعرفه‌ها فقط به درد خودشان می‌خورد. سال‌هاست هر روز «بوق و کرنا» می‌کنند که حقوق داوران را افزایش می‌دهیم، اما ما که چیزی نمی‌بینم. مثلاً می‌گویند حقوق داوران یک میلیون تومان افزایش یافته، اما آن یک میلیون تومان را به تک‌تک که نمی‌دهند، آن را بین تیم داوری و حتی 2 ناظر بازی تقسیم می‌کنند، تازه مالیات هم از این پول کسر می‌شود.

فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اما با رد این ادعا، به تسنیم گفت: چنین چیزی نیست. افزایش تعرفه‌ها برای تک تک نفرات اعمال می‌شود.

نظر شما