شناسهٔ خبر: 23677850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در ستاد اقامه نماز صومعه‌سرا مطرح شد؛

تاثیر رفتار در ترویج فرهنگ نماز/ نماز معراج مومن است

خبرگزاری شبستان: فرماندار صومعه سرا گفت: تاثیر رفتار ما و به خصوص متولیان امر در زمینه ترویج فرهنگ نماز در سطح جامعه اثر گذار است و مردم باید بدانند نماز معراج مومن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، علی فتح‌اللهی، فرماندار صومعه‌سرا ظهر امروز(1بهمن) در جلسه شورای اقامه نماز که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: انسان یک موجود عجیب و پیچیده‌ای است که در خیلی از مباحثی که در خلقت موجودات وجود دارد این پیچیدگی را کاملا نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه ما در این دنیا هر چیزی را بکاریم همان را برداشت خواهیم کرد، افزود: انسان به‌گونه‌ای آفریده شده که با تقویت روح معنوی خود به درجه‌ای از کمال دست یابد که فرشتگان هم نتوانند به آن دست یابند و همین انسان می‌تواند با تنزل روح خود به اسفل السافلین برسد.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه انسان به قدری با غرور بر روی زمین راه می‌رود که انگار در دنیا فقط او وجود دارد در صورتی که اگر به همین اسنان از دیگر کهکشان‌ها نگاه شود اصلا دیده نمی‌شود، گفت: نماز تبلوری است که انسان را به اصل خویش بر می‌گرداند، و اصل انسان هم خداوند است که از روح خود بر انسان دمید.

 

فتح‌اللهی با بیان اینکه انسان اگر در ماهیت خودش اندیشه کند به خیلی از واقعیات می‌تواند دست یابد، تصریح کرد: انسان اگر خدای خود را نشناسد و در برابر خدا سر تعظیم فرو نیاورد روحش تنزل خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه همه ارکان نماز برای انسان‌ها یک درس است، خاطرنشان کرد: نوع رفتار ما تاثیرگذاری مثبت و منفی را در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه دارد.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه ما باید انرژی خود را بر روی جوانان بگذاریم، اظهار کرد: محیطی که در ادارات برای اقامه نماز در نظر گرفته می‌شود محیطی مفرح و تمیز باشد.

 

 

از وظایف اصلی متولیان حکومت دین، اقامه نماز است

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه‌سرا نماز را شناسنامه دین مبین اسلام معرفی و اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی متولیان حکومت دین، اقامه نماز است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه همه ما در این راستا سستی داریم، افزود: دام شیطان برای همه است و گاهی به افراد بزرگی کمک کرده تا با کمکش آنها را از مسیر بندگی خدا باز دارد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه شیطان به هر شکلی در می‌آید و سبب فریب انسان‌ها می‌شود که ما باید در این راستا هوشیار باشیم گفت: هر مسجدی که توان برگزاری نماز جماعت را دارد اگر روحانی هم نداشتند یک فرد صالح را انتخاب و پشت سر او نماز بخوانند.

 

حجت‌الاسلام صدیقی بابیان اینکه نماز معراج مومن است، تصریح کرد: نماز نردبان هدایت بسوی معبود و راه رستگاری مومنان و رسیدن به جایگاه رفیع و آسمانی در نزدپرورگار است.

 

نظر شما