شناسهٔ خبر: 23676971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

هنوز مخدر دستمال کشف نشده است

نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام کشف دو هزار کیلوگرم از انواع مواد مخدر گفت: هنوز ماده مخدری به نام دستمال توسط نیروی انتظامی کشف نشده است. مواد مخدر کشف شده شامل 70 درصد تریاک، 17 درصد حشیش، 7 درصد گراس، 4درصد هروئین و 2 درصد انواع دیگر مواد مخدر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهدی معصوم بیگی صبح امروز  (یکشنبه) در نشست خبری عملیات اخیر نیروی انتظامی  اظهار کرد: در این عملیات دو تن از انواع مواد مخدر کشف شده است. همچنین 27 نفر فروشنده عمده مواد مخدر و 500 نفر خرده فروش دستگیر شدند. 18 خودروی حامل مواد مخدر نیز توقیف شده است.

وی ادامه داد: مواد مخدر یکی از مهم ترین آسیب های جامعه امروز است و دغدغه ای همگانی محسوب می شود. نیروی انتظامی با درک به این موضوع به آسیب های ناشی از آن می پردازد. در بسیاری از جرم ها، طلاق ها، سرقت ها و بخش وسیعی از پرونده های نیروی انتظامی ردپایی از مواد مخدر وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کشف 25 تن از انواع مواد مخدر در یک سال گذشته ادامه داد: 120 باند عمده در یک سال گذشته شناسایی و منهدم شده است که نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است. طرح پاکسازی نقاط آلوده دو هزار و 200 ماموریت را شامل شده که 32 درصد افزایش را تجربه کرده است. در سال جاری 700 دستگاه خودروی حامل مواد مخدر توقیف شده است که این رقم نیز 27 درصد نیز افزایش داشته است.

معصوم بیگی با اعلام دستگیری 18 هزار نفر در رابطه با مواد مخدر طی یک سال این رقم را شایان توجه دانست و ادامه داد: 16 هزار پرونده در حوزه مواد مخدر در طول این سال تشکیل شده است. مقابله با این آسیب اجتماعی موضوعی چندوجهی است که نیروی انتظامی به تنهایی از پس آن بر نخواهد آمد. باید همه اجزا سامانه موثر در حل این معضل به طور هماهنگ برای شکست این حلقه جرم تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده نقش بسیار مهمی در پیشگیری از این آسیب اجتماعی دارد، ادامه داد: خانواده باید با حساسیت فراوان مراقب رفتار فرزندان خود باشند. هوشمندی والدین بیشترین نقش را در جلوگیری از این آسیب ایفا می کند.  چنانچه یک نفر در خانواده درگیر این مشکل شود همه اعضای خانواده به نوعی تحت تاثیر قرار می گیرند.

فرمانده انتظامی استان گفت: خط مستقیم میان پلیس فتا و پلیس مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است که فعالیت های مرتبط با این آسیب اجتماعی را به دقت رصد می کند. نباید از تاثیر فضای مجازی بر افزایش آمار مبتلایان به مواد مخدر غافل شویم. اطلس کانون های آلوده در سطح استان آماده شده است و اشراف اطلاعاتی قابل قبولی در این رابطه وجود دارد. نیروی انتظامی به صورت پنهان و آشکار برای پاکسازی این نقاط تلاش می کند.

معصوم بیگی با تاکید بر اینکه مواد مخدر سنتی از نظر وزن بیشترین حجم مکشوفات را شامل می شود، ادامه داد: با این حال شاید یک کیلوگرم ماده مخدر صنعتی بیش از 100 کیلوگرم تریاک آسیب زا است. به همین خاطر با وجود اینکه 70 درصد کشفیات نیروی انتظامی را تریاک تشکیل می دهد، نباید از تاثیر درصد ناچیز مواد مخدر صنعتی کشف شده غافل شویم. 17 درصد کشفیات حشیش، چهار درصد هروئین، 7 درصد گراس و دو درصد مواد مخدر دیگر در عملیات اخیر کشف شده است. 

وی با اشاره به ناکافی بودن زیرساخت های موجود گفت: نیروی انتظامی آماده است در کمتر از یک هفته همه معتادین شهر اصفهان را جمع آوری کند. اما باید بسترهای آن از جمله محل نگهداری، راهکارها و شیوه های درمان و هم چنین ساختارهای قانونی آماده باشد در صورتی که این ساختار آماده باشد نیروی انتظامی از این اقدام استقبال کرده و معتقد است جمع آوری معتادین متجاهر میزان دیگر جرایم را نیز کاهش خواهد داد.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه رفتار پلیس با مردم باید مهربانانه باشد، گفت: همواره تاکید می کنم باید به مردم عشق بورزیم و خود را خادمان ملت بدانیم. برخورد نیروی انتظامی بر اساس رافت و مهربانی است حتی تاکید می کنم پلیس راهور هنگام اعمال جریمه نقدی که به ذات تلخ است نباید با رفتار ناشایست این تخلی را مضاعف کند.

معصوم بیگی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر وظیفه نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت در گرمخانه های تاسیس شده به دست سمن ها ادامه داد: گرم خانه هیچ دغدغه ای نداشته باشند. نیروی انتظامی امنیت گرمخانه را متعهد می شود و چنانچه گرمخانه ای نیازمند نیروهایی برای تامین امنیت است با مکاتبه ای ساده به کمکشان خواهیم رفت.

انتهای پیام

نظر شما