شناسهٔ خبر: 23676543 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کنسرت «گروه بچه‌های خورشید» در خانه هنرمندان

کنسرت «گروه بچه‌های خورشید» در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مجید آهنگری مربی و سرپرست گروه بچه‌های خورشید گفت: انجمن حمایت از حقوق توان خواهان دیرآموز خورشید توسط جمعی از اولیای توان خواهان دیر آموز در سال ۱۳۸۵ در اداره ثبت شرکت‌ها و در سال ۱۳۸۷ در سازمان بهزیستی کشور به ثبت رسیده است، این انجمن فقط برای حمایت از حقوق شهروندی و قانونی دیرآموزان، ارائه آموزش‌های توانبخشی و حرفه‌ای و تأمین آینده‌ای درخورشان انسانی این افراد تأسیس شده است.

وی افزود: این انجمن از ابتدا تلاش همه جانبه خود را بر روی یاری جستن از همه ظرفیت‌های اجتماعی در جهت اصلاح و توسعه ساختار‌های قانونی و حمایتی و همچنین تضمین حمایت‌های قانونی و پایدار از توان خواهان به ویژه دیرآموزان٬ فرهنگ‌سازی و اصلاح نگرش جامعه و کمک به شناخت و آگاهی آنان از شرایط افراد دیرآموز و تلاش در جهت ارتقاء و تأمین حقوق فردی، اجتماعی و اقتصادی توان خواهان و همچنین کاهش معضلات ناشی از وضع ویژه آنان در جهت استقلال نسبی توان‌خواهان گذاشته است.

آهنگری گفت: نخستین اجرای گروه ۲ سال پیش در محل پیشین مؤسسه در یوسف‌آباد برگزار که با استقبال روبرو شد. از دو سال پیش تاکنون با این که اجرا‌های متعددی در مراسم مختلف حتی در دانشگاه‌ها داشتیم شرایطی فراهم نشد تا بتوانیم برای برگزاری کنسرت مجوز بگیریم و سازمان بهزیستی هم تاکنون برای برگزاری کنسرت از این گروه حمایت نکرده است و متأسفانه گروه موسیقی بچه‌های خورشید را با گروه‌های موسیقی که نوازنده‌های آن در سلامت کامل هستند مقایسه می‌شوند.

وی افزود: در کشور گروه‌های موسیقی متعددی با حضور توان‌خواهان و معلولان شکل گرفته است و در بیشتر این گروه‌ها افراد سالم نیز ساز می‌زنند. اما گروه ما به این شکل نیست، اجرای ۵ بهمن گروه بچه‌های خورشید نخستین اجرای رسمی این گروه است و در این اجرا گروه ۱۵ نفر توان‌خواه به اجرا موسیقی می‌پردازند.

آهنگری گفت: اعضای این گروه را افراد توان خواه متولد ۱۳۷۶ تا ۱۳۶۰ تشکیل می‌دهند و در این اجرا سازهای چون پیانو٬ سنتور، پرکاشن و ساز‌های کوبه‌ای نواخته می‌شود و گروه چهار خواننده دارد و گروه بچه‌های خورشید در این اجرای دو ساعته که در دو بخش برگزار می‌شود قطعاتی، چون بهار دلنشین٬ گل پامچال٬ کوچه لر و بارون بارون را اجرا می‌کنند.

آهنگری افزود: به زودی قصد داریم که گروه بچه‌های خورشید را با توجه استقبالی که از توان‌خواهان می‌شود گسترش دهیم و گروه کر ۳۰ نفره‌ای نیز راه اندازی کنیم.

کنسرت بچه‌های خورشید ساعت ۱۱ تا ۱۳ روز پنجشنبه ۵ بهمن در سالن شهنار خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

نظر شما