شناسهٔ خبر: 23675931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سردار یزدی مطرح کرد

تشریح ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت شهید حسن باقری / به‌دنبال ملی‌سازی قهرمانان هستیم

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله وسلم تهران بزرگ با تشریح ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت سردار شهید حسن باقری گفت: شهیدباقری یکی از فرماندهان برجسته تهران بودند و ما نیز به دنبال ملی‌سازی قهرمانان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به‌نقل از گزارش شبکه خبری تهران نیوز ؛ سردار محمدرضا یزدی دقایقی پیش در نشست خبری یادواره سردار شهیدحسن باقری اظهار داشت: با توجه به نیاز جامعه امروز ما به بزرگداشت یاد و خاطره شهدا برای نسل جوان و پاسداری از افتخارات کشورمان بهره‌مند شویم، یادواره‌های شهدا در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که شهید باقری از اسوه‌های دوران دفاع مقدس است که یکی از نوابغ دفاع محسوب می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب هم در ارتباط با شهید باقری فرمودند «ایشان یکی از افرادی است که در مدتی کوتاه به استراتژیست نظامی تبدیل شد.»
 
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله وسلم تهران بزرگ عنوان کرد: شهید باقری طی دو سال از یک سرباز صفر به نابغه دفاع تبدیل شد و این از معجزه‌های انقلاب است. ایشان از بنیان‌گذاران واحد اطلاعات جنگ و طراح عملیات فتح‌المبین، رمضان، ثامن الائمه و چند عملیات دیگر بودند.
 
وی افزود: شهید باقری علاوه بر تغییر استراتژی جنگ برای دشمن، عملکرد بسیار خوبی هم داشت. ایشان هم‌چنین از معنویت و توکل به خدا نیز غافل نشد. شهیدحسن باقری ابتکارات زیادی داشت و ایشان را به متفکر دفاع در منطقه مطرح کرد.
 
سردار یزدی خاطرنشان کرد: دشمن‌شناسی و الگوی تفکر شهید باقری، باعث شاخص‌شدنشان در بین رزمندگان و فرماندهان شد. بسیاری از فرماندهان کنونی سپاه توسط ایشان شناسایی شده‌اند.
 
وی ادامه داد: در یادواره سردار شهید حسن باقری به‌دنبال این هستیم تا جوانی را به جوانان کشورمان معرفی کنیم که الگوی تفکر انقلابی در دفاع از کشور و اسلام است. 
 
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله وسلم تهران بزرگ بیان داشت: این برنامه‌ها از اوایل ماه گذشته شروع شد که برگزاری نشست با نخبگان علمی و بررسی ابعاد شخصیتی شهیدباقری در دفاع در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی گفت: یکی از خصوصیات شهید باقری، چندبعدی بودن ایشان است. او دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران بودند که ما خاطراتی را از زبان هم‌کلاسی‌های ایشان شنیدیم و جمع‌آوری کردیم.
 
سردار یزدی افزود: ۲۶ دی ماه نیز نشستی با اصحاب رسانه‌ داشتیم که ابعاد رسانه‌ای شهیدباقری بررسی شد که همکاران ایشان در روزنامه جمهوری اسلامی به بیان خاطرات پرداختند.
 
وی اظهار داشت: یادواره شهید باقری روز چهارم بهمن ماه بعد از نماز مغرب در سالن وزارت کشور انجام می‌شود که سخنرانی سردار محسن رضایی یکی از بخش‌های آن است. 
 
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله وسلم تهران بزرگ گفت: در این مراسم رونمایی تندیس شهیدباقری را خواهیم داشت که این تندیس به‌صورت نمادین در یکی از میادین شهر تهران نصب خواهد شد. رونمایی از تمبر و پخش نماهنگ‌های مربوط به شهیدباقری نیز از دیگر بخش‌های این مراسم است.
 
وی ادامه داد: میدان نصب تندیس شهیدباقری تاکنون مشخص نشده است اما در پی این هستیم تا این کار در اتوبان شهیدباقری صورت بگیرد چرا که موضوعیت هم دارد.
 
سردار یزدی اظهار داشت: کنگره شهیدباقری با برگزاری این یادواره آغاز می‌شود و در سال آینده به صورت جدی‌تر برگزار خواهد شد. ضمن اینکه بخش فراخوان شعر و مسابقه را هم در برنامه خواهیم داشت.
 
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله وسلم تهران بزرگ در پایان تصریح کرد: شهیدباقری یکی از فرماندهان برجسته تهران بودند و ما نیز به دنبال ملی‌سازی قهرمانان هستیم.

انتهای پیام/*

نظر شما