شناسهٔ خبر: 23675590 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزير بحريني حملات موشکي يمن به عربستان را محکوم کرد

وزیر اطلاع رسانی بحرین، حملات موشکی انصار الله یمن به شهر‌های عربستان را که در واکنش به ادامه جنایات سعودی هاست، محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

موشک هاي شليک شده از يمن، ساخت ايران است!به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما وزير اطلاع رساني بحرين حملات موشکي انصار الله يمن  به شهرهاي عربستان سعودي را که در پاسخ به تجاوزهاي روزانه آل سعود به شهر هاي يمن است، محکوم کرد و مدعي شد  اين حملات با موشک هاي بالستيک ساخت ايران صورت مي گيرد و  امنيت عربستان سعودي و کشورهاي حوزه خليج فارس و کشورهاي عربي را تهديد مي کند.

علي بن محمد الرميحي در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط عربستان سعودي،  با ابراز شادماني از ادعاي سعودي ها در رهگيري و انهدام موشک هاي بالستيک شليک شده از يمن به خاک عربستان، از «توانمندي هاي پدافند عربستان سعودي» تقدير کرد.

وي، اقدام انصار الله يمن در پرتاب موشک به خاک عربستان را به مثابه نقض آشکار قوانين انساني بين المللي و اثبات تداوم دست داشتن ايران و عوامل آن در تهديد امنيت و صلح منطقه اي و بين المللي دانست(!).
وي در ادامه گزافه گويي هايش، از جامعه بين المللي درخواست کرد با جديت و قاطعيت «در برابر تروريسم حوثي ها (انصار الله) و ايران بايستد و عليه نقض روز افزون قوانين، عرف ها و ارزشهاي بين المللي اقدامات موثري انجام دهد».

گفتني است  «فرحان حق» جانشين سخنگوي دبيرکل سازمان ملل متحد در واکنش به ادعاهاي ضد ايراني مقامات آمريکايي و سعودي با اشاره به گزارشي کارشناسان سازمان ملل گفت مدارک قاطعي دال بر مشخص شدن کشور سازنده موشک هاي شليک شده از يمن به عربستان وجود ندارد.

نظر شما