شناسهٔ خبر: 23675512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس امور آزمایشگاه های حفاظت محیط زیست اصفهان:

هوای اصفهان در وضعیت نارنجی قرار گرفت/شاخص کیفی ۱۰۶

اصفهان - رئیس امور آزمایشگاه های محیط زیست اصفهان گفت: کیفیت هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز با میانگین شاخص کیفی ۱۰۶ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

بابک صادقیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه با افزایش آلایندههای جوی هوای اصفهان از وضعیت سالم در صبح امروز به ناسالم در ساعات میانی ظهر تغییر یافت، اظهار داشت: کیفیت هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز با میانگین شاخص کیفی ۱۰۶ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمد آباد با ۱۰۲، خیابان استانداری ۱۱۷، بزرگراه خرازی ۱۰۶، چهارباغ خواجو ۱۰۸، خیابان دانشگاه ۱۰۴، پروین ۱۰۲ و رودکی ۱۰۵ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در شهرستان‌های مختلف استان ناسالم و سالم گزارش شده است، تاکید کرد: کیفیت هوا در خمینی‌شهر با میانگین شاخص کیفی ۱۰۳ و سجزی ۱۳۰ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس ثبت شده است و در مبارکه با ۱۰۶ و کاشان ۸۷ سالم گزارش می‌شود.

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

نظر شما