شناسهٔ خبر: 23675348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

11 تن چوب قاچاق در سوادکوه شمالی و محمودآباد کشف شد

نمایندگی مازندران

جولان قاچاقچیان چوب در مازندران همچنان ادامه دارد به گونه ای که 11 تن چوب قاچاق در سوادکوه شمالی و محمودآباد کشف شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایسنا، جنگل‌های شمال کشورمان همچون بسیاری دیگر از سرمایه‌های طبیعی این مرز و بوم از تهدیدهای متعدد در امان نیستند؛ تهدیدها و تخریب‌هایی که یکی از مهم‌ترین آنها بحث قطع درختان و قاچاق چوب است؛ این را می‌شود هر از گاه از اخبار کشف و ضبط 10‌ها تن چوب قاچاق به راحتی دریافت، اما آنچه نگرانی در این زمینه را افزایش داده، اشتهای سیری‌ناپذیر قاچاقچیان چوب است.

شهرام دمساز فرمانده انتظامی سوادکوه شمالی در جمع خبرنگاران، با اعلام کشف 10تن چوب قاچاق در این شهرستان، گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در یکی از محورهای روستایی این شهرستان ، به یک دستگاه کامیون حامل چوب مشکوک و این خودرو را متوقف کردند.

وی تصریح کرد: ماموران پس از متوقف کردن این خودرو در بازرسی از آن 10 تن چوب جنگلی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی سوادکوه شمالی با اشاره به توقیف خودروی مورد نظر و انتقال آن به پارکینگ خاطر نشان کرد: راننده این خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضایی شد.

 در همین راستا محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد نیز از کشف یک تن چوب قاچاق در محمودآباد خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی قطع غیر مجاز انواع درختان جنگلی توسط یک قاچاقچی محصولات جنگلی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود : در اجرای این ماموریت مأموران انتظامی شهرستان با انجام هماهنگی های قضائی، موفق به شناسایی متهم در حین حمل چوب های جنگلی با یک دستگاه خودروی وانت مزدا شدند.

فرمانده انتظامی محمود آباد خاطر نشان کرد: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از خودروی این متهم یک تن انواع چوب های جنگلی قاچاق به ارزش تقریبی 10 میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش ایسنا مازندران، قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد بنابراین شهروندان در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب سریعا پلیس 110 را در جریان بگذارند.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما