شناسهٔ خبر: 23675312 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز هجدهمین دوره اعزام‌های دانشگاهیان به عتبات عالیات

دبیر اجرایی ستاد عتبات دانشگاهیان گفت: هیجدهمین دوره اعزام‌های دانشگاهیان به عتبات عالیات از امروز یکم بهمن ۹۶ آغاز می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

محمد زارع در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در اعزام‌های این دوره که از امروز آغاز می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت سال آینده ادامه دارد، ۱۷ هزار دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی گفت: نخستین کاروان هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان امروز از قزوین راهی عتبات می‌شود و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته روزانه ۴ کاروان دانشگاهی به صورت هوایی و زمینی وارد عراق می‌شوند.

زارع از برگزاری جلسه آموزشی و توجیهی برای زائران عتبات یک هفته قبل از اعزام به سفر خبر داد و افزود: علاوه بر همایش استانی، جلسه آموزشی با حضور اعضای کاروان‌های اعزامی حدود یک هفته قبل از سفر در استان‌ها برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد عتبات دانشگاهیان گفت: زائرین دانشگاهی ۳ شب در نجف اشرف، ۳ شب در کربلای معلی و یک شب در کاظمین اقامت خواهند داشت و به منظور بهره برداری بیشتر زائران از سامرا و کاظمین، درصدد هستیم تعداد روز‌های سفر در کاظمین را افزایش دهیم.

وی افزود: در این دوره از اعزام عتبات دانشگاهیان، ۴۲۰ کاروان که ۷۰ درصد آن‌ها دانشجویان مجرد و متأهل و ۳۰ درصد استاد و کارمند دانشگاه هستند به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

نظر شما