شناسهٔ خبر: 23675218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل:

نظام پهلوی عزت، شرافت و حیثیت ملت ایران را زیر سئوال برد

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل گفت: نظام پهلوی عزت، شرافت و حیثیت ملت ایران را زیر سئوال برد.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سیدحسن عاملی در یادواره شهدای بسیج عشایری اردبیل اظهار داشت: اگر امروز ایران اسلامی در آرامش، امنیت و اقتدار مثال‌زدنی که زبانزد همگان بوده، به سر می‌برد در سایه خون 220 هزار شهیدی است که در راه نظام و انقلاب ایثارگری کرده و از جان خود گذشتند.

وی با اشاره به وضعیت کشور در دوران قبل از انقلاب بیان کرد: در دوران پهلوی رضاخان با  دادن خاک کشور به بیگانگان از جمله آرارات ترکیه، افغانستان و بحرین که حدود 60 درصد از مساحت ایران را شامل می‌شد، سبب از دست دادن عزت و اقتدار کشور شد که همین امر یکی از دلایل اصلی انقلاب ملت ایران بر علیه نظام پهلوی بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه نظام پهلوی عزت، شرافت و حیثیت ملت ایران را با باج دادن به بیگانگان زیر سئوال برد، تصریح کرد: امروز دست دشمنان برای ملت ایران رو شده و مردم قدردان نظام و جمهوری اسلامی ایران هستند و به ویژه قشر عشایر و مرزبانان کشور همیشه در صحنه حضور داشته و اجازه نمی‌دهند ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

عاملی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در شهرستان پارس‌آباد گفت: یکی از پروژه‌هایی اساسی در این منطقه که نه تنها برای شهرستان بلکه برای کل استان اردبیل ثمرات و برکات زیادی به همراه خواهد داشت پروژه پایاب سد خداآفرین بوده که برای اجرای آن سه هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین به عشایر منطقه افزود: باید به پاس خدمات مختلفی که عشایر برای دفاع از آرمان‌های انقلاب انجام داده‌اند حقوق قانونی آنها در این پروژه حفظ شده و نیز از از نخبگان و جوانان تحصیل‌کرده برای راه‌اندازی مجموعه‌های عظیم کشاورزی در این منطقه استفاده شود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در مورد شهرستان شدن بخش اصلاندوز بیان کرد: در این زمینه از وزیر کشور خواسته شده تا بررسی‌ها و اقدامات لازم را برای شهرستان شدن بخش اصلاندوز را انجام دهند که با وجود شرایط موجود در این شهرستان آینده خوبی برای برای اصلاندوز و مردم این منطقه در انتظار است.

عاملی راه‌اندازی بندر خشک در اصلاندوز را یکی از راهکارهای توسعه و عمران هر چه بیشتر این منطقه دانست و گفت: راه‌اندازی این منطقه در کنار بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین می‌تواند ثمرات بسیاری خوبی برای منطقه داشته و توسعه اقتصادی آن را رقم بزند.

امام جمعه اردبیل با قدردانی از حضور پرشور مردم منطقه در یادواره شهدای بسیج عشایری استان اظهار کرد: چنین حضور عظیمی با این عظمت و شکوه در استان بی‌نظیر است که حضور بابصیرت مردم منطقه و تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره اعم از سپاه، بسیج، مرزبانی و نیروی انتظامی در این زمینه شایسته قدردانی است.

نظر شما