شناسهٔ خبر: 23675137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار اصفهان خبر داد:

افزایش ۳ درصدی بودجه عمرانی شهر اصفهان نسبت به سال ۹۶

اصفهان - شهردار اصفهان گفت: بودجه عمرانی شهر اصفهان نسبت به سال جاری ۳ درصد افزایش داشته و به رقم دو هزار و ۳۹ میلیارد تومان رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله نوروزی صبح یکشنبه، در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: در بودجه سال ۹۷ تلاش کردیم که به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم.

وی بیان داشت: جهت افزایش کیفیت زندگی شهروندان و کاهش ترافیک بودجه معاونت حمل و نقل ترافیک را از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۲۴۷ میلیون تومان افزایش دادیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بودجه معاونت خدمات شهری از ۶۸۳ میلیارد تومان به ۶۹۰ میلیارد تومان ارتقا یافت.

وی با اشاره به اینکه بودجه معاونت فرهنگی اجتماعی ۱۵۵ میلیارد تومان مشخص شده است، اعلام کرد: در حوزه تملک و احداث قطار شهری بودجه از ۴۳۸ میلیارد در سال گذشته به ۷۵۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

بودجه نگهداری فضای سبز اصفهان کاهش می یابد

نوروزی با بیان اینکه قطار شهری یک پروژه دیربازده اما خوب بازده است، گفت: در احداث رینگ چهارم و حلقه حفاظتی شهر بودجه از ۲۴ میلیارد تومان به ۵۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بودجه احداث پارک ها و نگهداری از فضای سبز از ۲۸۳ میلیارد به ۲۲۰ میلیارد تومان به دلیل بحران آب کاهش یافته است.

شهردار اصفهان گفت: در حوزه توسعه شبکه پساب آب و فاضلاب و رفتن به سمت کشت گیاهان و ایجاد شبکه آبیاری از طریق پساب تلاش کردیم در بودجه سال ۹۷ توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم در بودجه سال آینده هزینه ها را کاهش دهیم و بدنبال افزایش درآمدها باشیم، ادامه داد: برای این منظور تلاش کردیم در گام اول طرح های عمرانی که هنوز به اجرا در نیامده را متوقف کنیم و تمام تلاش خود را در اتمام پروژه‌های نیمه تمام قرار دادیم.

نوروزی با اشاره به اینکه نیاز به بازنگری در طرح های عمرانی وجود دارد، اضافه کرد: در همین راستا کمیته های تخصصی را فعال کردیم تا هزینه ها بر اساس نظر آنها صورت گیرد.

وی افزود: به منظور افزایش درآمد شهر جلسات متعددی با متولیان امر گذاشته شد تا به توسعه شهر و گردشگری دست یابیم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: امروز با چالش های بسیاری همچون تغییرات اقلیمی و خشک شدن زاینده رود، افزایش آلاینده ها و رکود اقتصادی کشور مواجهیم که به طور قطع در جذب سرمایه گذاری نقش دارد.

وی با بیان اینکه بازنگری در برنامه ۱۴۰۰ را در دستور کار قرار دادیم، افزود: در همین راستا برای نخستین بار در ابتدا سیاست ها و احکام شهرداری ابلاغ شد و سپس نسبت به تخصیص هزینه‌ها اقدام کردیم، البته نحوه بودجه نویسی دچار مشکلاتی است که باید به مرور اصلاح شود.

نظر شما