شناسهٔ خبر: 23674886 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فرماندار شفت:

دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه های امام(ره) است

گروه اجتماعی: محسنی با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید برای نسل جوان بازگو شود، گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه های حضرت امام(ره) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محمدرضا محسنی، فرماندار شهرستان شفت امروز، 1 بهمن در نشست ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه سی ونهمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی را در پیش رو داریم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی هدیه‌ای الهی برای ملت ایران و همه آزادی‌خواهان جهان بوده است.

وی افزود: در طول 39 سالی که از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذرد دشمنان همواره با دسایس و نقشه های شوم در قالب کودتا، جنگ تحمیلی هشت ساله و جریان سازی برای انزوای سیاسی و تحریم های اقتصادی، استقلال کشورمان را نشانه گرفته اند و نمی خواهند ملت ما روی پاهای خود بایستند.

فرماندار شفت به ناآرامی های اخیر در کشور اشاره و تصریح کرد: دشمنان تمام تلاش خود را انجام دادند تا از برخی مشکلات اقتصادی مردم سوءاستفاده کنند؛ در حالی که مطالبه گری در همه جوامع دنیا وجود دارد و ملت ایران نیز صف خود را از کسانی که آمده بودند ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند، جدا کردند و اینها همه نتایج پایمردی، ایمان و اعتقاد ملت ایران و در کنار آن، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری بود که باید این را ارج بگذاریم و غنیمت بشماریم.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید برای نسل جوان بازگو شود، گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه های حضرت امام(ره) است و در این راه باید از ابزار به روز و برنامه های جدید بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر امسال با ایام فاطمیه اول مصادف است، بر لزوم بهره گیری از این فرصت تاکید کرد و متذکر شد: شفت شهرستانی مذهبی است و نباید در جریان برنامه های فرهنگی دهه فجر خدشه ای به احساسات دینی و مذهبی مردم وارد آید.

محسنی از دستگاه های ذیربط خواست از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد بهره برداری کنند و گفت: بستر سپردن مسئولیت ها به جوانان و نوجوانان در دهه مبارک فجر فراهم گردد و این موضوع نباید صرفا گفتاری باشد.

فرماندار شفت با بیان اینکه مضامین انقلاب اسلامی بایستی در برنامه های فرهنگی دهه فجر دیده شود، خاطرنشان کرد: تلاش شبکه های رسانه ای غرب به دنبال اثرگذاری بر ذهن و تغییر باورهای جوانان است و باید در این راه با برنامه ریزی های مدون، مهندسی معکوس داشته باشیم.

نظر شما