شناسهٔ خبر: 23674843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد:

حجم زیاد پرونده های نزاع در استان ایلام

ایلام-حجم زیادی از پرونده های موجود در کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی استان ایلام به سبب نزاع های فردی و دسته جمعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مشکلات جوانان امروزی پایین بودن آستانه صبر و تحمل آنها است.

محمد فرجی یکی از شهروندان استان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اگر در زمان خشم و عصبانیت خود را کنترل کنیم یک عمر پشیمانی در پی نخواهیم داشت.

فرزاد یاسمی معاون اجتماعی نیروی انتطامی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حجم زیادی از پرونده های موجود در کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی به سبب نزاع های فردی و دسته جمعی است.

ساسان روندی مدیر کل پزشکی قانونی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر  نیز گفت: ۱۷.۶درصد از پرونده های این اداره کل در سال گذشته در مورد نزاع و خشونت بوده است.

لزوم کنترل خشم در دوران کودکی

مهدی شریفی یکی از مدرسین دانشگاه با اشاره به تعریف خشم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خشم دفاع از حقوق خود به شیوه خصمانه است و انگیزه خشم معمولا دسترسی به اهداف و خواسته های شخصی است.

وی ادامه داد: افراد چون به خواسته ها و اهداف خود نمی رسند و معمولا ناکام می شوند در این زمان دست به رفتار و اعمال خشونت آمیز و پرخاشگر می زنند هیجاناتی که به دنبال خشم می آیند معمولا عبارتند از زودرنجی، حسادت، افسردگی، اضطراب و حس انتقام جویی است.

شریفی کنترل خشم در دوران کودکی را امری مهم دانست و گفت: بچه ها معمولا فیلم ها و برنامه های تلویزیونی زیادی می بینند که قهرمان این فیلم ها معمولا با دست زدن به اعمال پرخاشگرانه و خشونت آمیز به اهداف و خواسته های خود می رسند.

وی اضافه کرد: این بچه ها چون الگوبردارهای خیلی قوی هستند از این فیلم ها الگوبرداری می کنند و آن را در زندگی واقعی اجرا می کنند.

در موقعیت خشم خود را کنترل کنیم

علی باپیری یکی از روانشناسان استان در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در یک نزاع دسته جمعی کلی می توان علل خشم را به عوامل اجتماعی، فرهنگی، شخصی و موقعیتی دانست.

باپیری با اشاره به راهکار کنترل خشم، گفت: سعی کنیم از آن موقعیت و مکان خشم فاصله بگیریم، وضعیت را تغییر دهیم و  به موقعیت هایی که هشدار دهنده خشم هستند را پیدا کنیم، خشم در حدود ۱۲ دقیقه بیشتر طول نمی کشد سعی کنیم در آن موقعیت خود را کنترل کنیم.

خشم مانند طوفانی است که خواهی نخواهی فرو می نشیند اما تبعات این طوفان همیشه قابل جبران نیست.

نظر شما