شناسهٔ خبر: 23674839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جزئیات برگزاری جشنواره های مختلف هفته قرآن و عترت استان کرمان، اعلام شد

خبرگزاری شبستان: مسئول دفتر فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، جزئیات برگزاری جشنواره های هفته قرآن و عترت در شهرستان های مختلف استان را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، رضا فتحی زاده، مسئول دفتر فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، امروز(اول بهمن)در نشست خبری در سخنانی با بیان اینکه پایان امسال کاملا'' قرآنی و همزمان با نمایشگاه قرآن است که به لطف پروردگار شاهد حضور چندین برابری در حوزه قرآن و عترت هستیم.

 

 

وی در همین باره با افزودن اینکه در رشته ها حفظ  یک تا ۵ جزء ۲۹۱ نفر، ۱۵ تا ۲۰ جزء ۸۱ نفر و در حفظ کل ۳۹ نفر در بخش برادران و خواهران ثبت نامی داشتیم که اداره کل اوقاف مشارکت در برگزاری آزمون دارد؛ افزود: در رشته تحقیق ۴۳ نفر و در ترتیل ۴۸ نفر از برادران شرکت کردند.

 

فتحی زاده با اشاره به اینکه در رشته تواشیح تاکنون ۹ گروه آثار خود را ارسال کردند و برای سرود بدون آهنگ ۷ گروه اعلام آمادگی کردند اما با ماهیت کار متفاوت است و احتمالاً این رشته را برگزار نخواهیم کرد؛ گفت: همچنین در بخش مقالات و پژوهش های قرآنی ۱۴۹ اثر رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه رشته های خوشنویسی و تذهیب بر خلاف سال گذشته، امسال جدای از هم برگزار می شود؛ بیان داشت:  در رشته خوشنویسی ۳۷ اثر و در رشته تذهیب ۳۸ اثر رسیده است؛ گفت: در رشته شعر ۱۵۳ اثر از شعرای استان تاکنون به دست ما رسیده است.

 

این مسئول آثار رسیده در دیگر رشته ها را نیز وصول ۲۰ فیلم از۳۰ گروه تئاتر خیابانی که اعلام آمادگی کردند، ۱۲ گروه تعزیه، ۴۹۸ نقاشی از گروه سنی زیر ۱۵ سال، ۲۰ اثر چوبی، ۱۱۸ اثر پته دوزی، ۱۳۳ اثر رسانه ای، ۳۷ داستان، ۴۱۴ عکس و پوستر، ۴۰ فیلم کوتاه، ۱۶ اثر در فیلمنامه نویسی، ۴۹۶ اثر در انشاء اعلام کرد.


وی با افزودن اینکه در مجموع دو هزار و ۷۰۹ اثر تاکنون برای شرکت در جشنواره های هفته قرآن و عترت وصول شده که این رقم تا هنگام بررسی آثار توسط داوران، افزایش دارد؛ گفت: برای اولین بار جشنواره ها و سوگواره های هفته را به شهرستان ها واگذار کردیم.

 

فتحی زاده در همین رابطه اعلام کرد: در نخستین روز از هفته قرآن و عترت استان که چهارشنبه ۱۱ بهمن است، در شهرستان فهرج تجلیل از خانواده شهدای شیعه و سنی، جشنواره شعر در نرماشیر، محفل انس با قرآن همراه با تجلیل از فعالان قرآنی شیعه و سنی در ریگان، اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه و فیلمنامه نویسی در بم را داریم.

 

وی افزود: پنجشنبه ۱۲بهمن، اختتامیه جشنواره داستان در انار، اختتامیه جشنواره عکس و پوستر در رفسنجان، مرحله استانی مسابقات حفظ قرآن در کرمان توسط اوقاف، مسابقه تلاوت و تواشیح، روز جمعه ۱۳ بهمن، بررسی مقالات و انتخاب برگزیدگان، شنبه ۱۴ بهمن، اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی و جشنواره رسانه در سیرجان، اختتامیه نقاشی زیر ۱۵ سال در بردسیر را داریم.

 

این فعال قرآنی از برگزاری سوگواره تعزیه که برای اولین بار در هفته قرآن و عترت و به مناسبت ایام فاطمیه است در روز یکشنبه ۱۵بهمن در ارزوئیه، اختتامیه جشنواره خوشنویسی در بافت خبر داد و گفت: دوشنبه ۱۶ بهمن، اختتامیه جشنواره های دومین هفته و نمایشگاه را داریم و در مجموع  ۱۳ کمیته تخصصی برای این هفته تعریف کردیم‌.

 

نظر شما