شناسهٔ خبر: 23674057 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سردار یزدی:

تندیس شهید باقری در یادواره شهید رونمایی می‌شود

گروه جهاد و حماسه: فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به این موضوع که یادواره شهید باقری، روز چهارشنبه 4 بهمن‌ماه در سالن وزارت کشور برگزار می‌شود، گفت: در این یادواره تندیس شهید باقری رونمایی شده و احتمالاً در بزرگراه شهید باقری نصب خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست خبری یادواره سرار شهید حسن باقری، پیش از ظهر امروز  یکشنبه یکم بهمن‌ماه با حضور سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ در مرکز تبادل کتاب تهران برگزار شد.
سردار یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ، با اشاره به معرفی شهدا به نسل امروز گفت: برگزاری یادواره شهدا با توجه به نیاز جامعه امروز برای نسل جوان برگزار می‌شود و یادواره شهید باقری در این راستاست، شهید حسن باقری از بزرگان و اسوه‌های دفاع مقدس بوده  و قطع به یقین یکی از نوابغ دفاع مقدس به شمار می‌رود.
وی افزود: مقام معظم رهبری درباره شهید باقری فرمودند که او در دوران کوتاهش در دفاع مقدس، تبدیل به استراتژیست جنگ شد چراکه او اصلاحیه‌هایی را در دفاعیات انجام داد و همین امر سبب شد پیروزی‌های بزرگی به دست آوریم. شهید باقری از سرباز صفر تبدیل به استراتژیست نظامی شد و با سن 25 سالگی و در مدت دوسال به یک نابغه دفاع مقدس تبدیل شد و این از معجزات انقلاب اسلامی است.
فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: شهید باقری از بنیان‌گذاران واحد اطلاعات جنگ و طراح عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس بود و در طراحی عملیات ثامن‌الائمه(ع) و رمضان هم نقش مؤثری داشت.
وی بیان کرد: شهید باقری دکتری جنگ را پیش‌بینی کرد و از عقلانیت، معنویت و توکل بالایی برخوردار بود. او خلاقیت بی‌نظیری داشت و از ابتکاراتی برخوردار بود که آنها را در تغییر استراتژیک جنگ به کار می‌برد.
سردار یزدی اظهار کرد: شهید باقری از متفکرین منطقه بود و بسیار دشمن‌شناس بود. او بسیاری از فرماندهان و رزمندگان شاخص را به عملیات‌ها معرفی می‌کرد و افرادی را که او معرفی کرده‌ بود به درستی انتخاب و در موقعیت مسئولیت خودشان ارتقا یافتند و برخی دیگر به شهادت رسیدند.
وی بیان کرد: در یادواره شهید باقری به دنبال این هستیم که جوانی را به جوانان و مردم معرفی کنیم چراکه او الگوی تفکر انقلابی، مردمی و انقلاب اسلامی است. پیش از این یادواره نشستی با نخبگان علمی با محوریت معرفی شخصیت شهید باقری، خلاقیت و دیگر ویژگی‌های مدیریتی او در فرماندهی جنگ برگزار کردیم.
فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: یکی از خصوصیات شهید باقری، چندبعدی بودن او بود و از آنجا که او در رشته حقوق تحصیل می‌کرد، یادواره و نشست هم‌اندیشی حقوقی را برگزار کردیم و در این نشست هم‌کلاسی‌هایش به بیان خاطراتی پرداختند.
وی بیان کرد: 26 دی ماه یادواره و نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه را در حوزه هنری برگزار کردیم و در آن نشست ابعاد رسانه‌ای و خبری شهید باقری در دفاع مقدس را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین برگزاری محفل شعر و شعرخوانی به مناسبت گرامیداشت شهید باقری از دیگر برنامه‌های‌مان به شمار می‌رفت.
فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ افزود: یادواره شهید باقری، روز چهارشنبه 4 بهمن‌ماه پس از نماز مغرب و عشاء در سالن وزارت کشور با سخنرانی سردار رضایی برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: در این یادواره تندیس شهید باقری رونمایی خواهد شد و پیش بینی می‌کنیم که این تندیس در بزرگراه شهید باقری نصب شود.
سردار یزدی اظهار کرد: رونمایی از طرح شهید حسن باقری، پخش کلیپ و نماهنگی از زندگی شهید باقری، خاطره‌گویی از زبان همرزمان شهید از دیگر بخش‌های یادواره به شمار می‌رود.
وی در پایان افزود: کنگره شهید باقری همزمان با این یادواره آغاز خواهد شد و کنگره در بخش‌هایی همچون مقاله و شعر با موضوع شهید باقری در سال آینده برگزار خواهد شد.

نظر شما