شناسهٔ خبر: 23673397 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدارس نوبت بعدازظهر شهرستان سنندج امروز یکشنبه تعطیل شد

سنندج - ایرنا - مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: به دلیل تداوم آلودگی هوا و روند افزایشی غلظت ذرات معلق در هوا، تمامی مدارس شهر و روستاهای شهرستان سنندج و منطقه کلاترزان در نوبت بعدازظهر امروز یکشنبه تعطیل شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا منتشلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل ناسالم بودن کیفیت های این شهرستان، مدارس در نوبت بعداز ظهر نیز تعطیل اعلام شد.
وی اضافه کرد: امروز همچنین تمامی مدارس شهرستان های سنندج، سقز، کامیاران و منطقه کلاترزان در سطح شهر و روستا در نوبت صبح تعطیل اعلام شد.
وی از والدین خواست در این مدت که کیفیت هوا پایین است از بیرون بردن دانش آموزان به محیط های باز خودداری کنند.
براساس اعلام محیط زیست کردستان، همزمان با کاهش غلظت گرد و غبار امروز کیفیت هوای شهرستان سنندج و سقز در شرایط ناسالم قرار گرفت.
گرد و غبار غلیظی که از روز گذشته وارد آسمان استان شده بود امروز کمی رقیق تر شده کیفیت هوای شهرستان های سنندج و سقز در شرایط ناسالم قرار گرفت و میزان ذرات معلق به چهار برابر حد مجاز (استاندارد) رسیده است.
آلودگی هوای سنندج در روز شنبه با رسیدن به 14 برابر حد مجاز (500 شاخص آلودگی هوا) در وضعیت خطرناک قرار گرفت.
همچنین به علت تداوم بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر، مدارس شهرستان های بانه، مریوان، بیجار، قروه و دیواندره نیز در برخی مقاطع تحصیلی روز شنبه در 2 نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل بود.
در سال تحصیلی جدید (97 - 96) 285 هزار دانش آموز استان کردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی با 12 هزار کلاس درس در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی مشغول تحصیل هستند.
استان کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 روستای دارای سکنه است.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: عبدالله رحمانی
7355/ 3020

انتهای پیام /*

نظر شما