شناسهٔ خبر: 23673389 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرهنگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«انقلاب اسلامی» نفوذ آمریکا را در منطقه کاهش داد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و دخالت‌هایی که آمریکا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و کشورهای منطقه داشت، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد تا دست آمریکا از ایران کوتاه شود و دامنه نفوذش در منطقه کاهش یابد.

صاحب‌خبر -

دشمنی غربی ها علیه ایران ریشه در انقلاب دارد«محمدحسین فرهنگی» نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه دشمنان از بدو ظهور انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های کشورمان در تمام زمینه‌ها و به‌ ویژه در عرصه نظامی بودند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها از همان بدو پیروزی انقلاب که منجر به کوتاه شدن دستشان از منافع ملی ایران شد، درصدد بودند که از طریقی به نظام ما ضربه وارد کنند و چون می‌دانند که توان مقابله نظامی با ایران را ندارند، متوسل به جنگ ‌نرم شدند، تا با ایجاد یاس و ناامیدی بویژه در نسل جوان و بزرگنمایی مشکلات اقتصادی در میان ملت، دستاوردهای عظیم انقلاب را در پیش چشم مردم، کوچک جلوه دهند.

این نماینده خانه ملت در ادامه با اشاره به اینکه رژیم منحوس پهلوی وابسته به بیگانگان بود و در حقیقت اختیاری از خود در حکومت‌داری نداشت، افزود: محمدرضا پهلوی با کمک و حمایت‌های غربی‌ها به قدرت رسید و قانونی که در ایران جاری می‌کرد، در واقع دیکته شده از سوی مقامات ارشد آمریکایی بود.

وی مردم‌سالاری‌دینی را یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در دوران حکومت پهلوی مردم در تعیین سرنوشت کشور هیچ نقشی نداشتند و اگر انتخاباتی هم برگزار می‌شد از مردم به‌عنوان عروسک نمایشی استفاده می‌کردند.

فرهنگی نقش مردم در جمهوری اسلامی را تاثیرگذار در امور جاری کشور دانست و گفت: امروز می‌بینیم که این مردم هستند که با حضور در پای صندوق‌های رای آینده مملکت خودشان را با دست خود رقم می‌زنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی مبارزه با فرهنگ اسلامی را از اقدامات رژیم طاغوت عنوان کرد و گفت: محمدرضا پهلوی همان مسیری را انتخاب کرد که قبل از او پدرش طی کرده بود، او تلاش می‌کرد با اسلام‌زدایی در ایران، فرهنگ ضد ارزشی غربی‌ها را در کشور نهادینه کند که همین اقدام تنفر مردم را از او و خاندانش دوچندان کرده بود.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم در دوران قبل از انقلاب گفت: اینکه مردم امروز با مشکلات معیشتی مواجه هستند، قابل انکار نیست و دولت و مجلس در کنار هم ایستاده‌اند تا دغدغه‌های مردم را حل کنند. اما باید قبول داشت که مشکلات اقتصادی امروزِ ایران، ریشه در کینه آمریکایی‌ها نسبت به نظام و انقلاب ما دارد؛ چراکه آن‌ها با اعمال تحریم علیه ایران می‌خواهند این باور را در ذهن نسل جوان ما ایجاد کنند که دوران قبل از انقلاب عاری از مشکلات بوده، در صورتی که اگر تاریخ سلطنت را به خوبی مطالعه کنیم، متوجه آن خواهیم شد که جز جیره‌خواران و درباریان شاه، وضعیت معیشت مردم در شرایط خوبی نبود. در حقیقت اقتصاد کشور با ظهور انقلاب متحول شد.

وی با بیان اینکه تولید انرژی یکی از شاخصه‌های پیشرفت در کشور است، گفت: ما در صنعت برق امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که نه‌ تنها در داخل با مشکل روبرو نیستیم بلکه می‌توانیم به کشورهای همسایه نیز برق صادر کنیم، این در حالی است که در بسیاری از روستاها و حتی شهرستان‌ها در زمان قبل از انقلاب مردم در تاریکی به سر می‌بردند. اما امروز می‌بینیم که حتی در دور افتاده‌ترین روستاهای کشور، مردم مشکلی در این زمنیه ندارند.

فرهنگی با اشاره به اینکه در زمان قبل از انقلاب غربی‌ها نمی‌خواستند که مردم ایران نسبت به علوم و فنون آگاهی پیدا کنند، تصریح کرد: عقب ماندن در عرصه علم و فناوری برای مردمی که سابقه درخشان فرهنگی و تمدن دارند به هیچ وجه شایسته نبود، اما شکستن قفل این بی‌سوادی در دوران حکومت پهلوی ممکن نبود؛ چراکه آمریکایی‌ها ارزشی برای هیچ قوم و ملتی قائل نبودند و چون شاه ایران از خود قدرت نداشت و حاکمیت خود را مدیون حمایت‌های غربی‌ها می‌دانست، دغدغه مردم برایش چندان اهمیتی نداشت.

وی پیشرفت در کسب علم و دانش را از دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها مسئولان نظام و مردم را به آموختن فناوری توصیه کرده‌اند و همین پیشرفت‌های علمی و دست پیدا کردن به فناوری‌های نوین برای غربی‌ها باعث نگرانی شده است. دستیابی به انرژی هسته‌ای چنان آمریکا را به وحشت انداخت که برجام را دست مایه قرار دادند تا مانع از پیشرفت ما در این زمینه شوند. اما اگر رئیس‌جمهور آمریکا بخواهد این قرارداد را هم زیر پا بگذارد ما پر تلاش‌تر از گذشته، غنی‌سازی را شروع می‌کنیم.

نماینده خانه ملت با اشاره به اقتدار و قدرت موشکی و نظامی ایرانِ امروز گفت: در زمان پهلوی مستشاران غربی در ارتش ایران نفوذ داشتند و اهداف نظامی ما در راستای تامین منافع آمریکایی‌ها بود. حتی تجهیزات نظامی ایران از غرب وارد می‌شد و آن‌ها به طور دقیق در امور مملکت ما نظارت کامل داشتند.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه خودکفایی در ساخت تجهیزات دفاعی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: آمریکا که در زمان پهلوی برای امورات کشور ما تصمیم می‌گرفت، امروز در حسرت بازدید از مراکز نظامی ما می‌سوزد و توان و قدرت خود را از دست داده و حتی پیش متحدانش جایگاهی ندارد.

فرهنگی گفت: اگر انقلاب شکل نمی‌گرفت، امروز مانند برخی از کشورهای عربی خودفروخته غربی‌ها بودیم و در جوامع بین‌المللی حرفی برای گفتن نداشتیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما