شناسهٔ خبر: 23672912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اشتغالزایی صنایع تبدیلی برای 325 نفر در شهرستان ری

شهرری ـ ایرنا - رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: 325 نفر از ابتدای سالجاری تاکنون به صورت مستقیم در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی شهرستان ری مشغول به کار شده اند.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل خلیل پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی شهرستان ری نیز افزود: این صنایع سه تا چهار برابر آمار اشتغال مستقیم، فرصت شغلی غیر مستقیم در شهرستان ری ایجاد کرده اند.
وی با بیان اینکه در 9 ماهه سال جاری 22 پروانه بهره برداری به میزان 292 هزار تن در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان تهران صادر شده است، اظهار کرد: شهرستان ری با صدور هفت پروانه بهره برداری با میزان 232 هزار تن رتبه اول استان تهران را در این حوزه به خود اختصاص داده است.
خلیل پور ادامه داد: کشتارگاه، بسته بندی تخم مرغ، تولید و فراوری تولیدات جانبی خوراکی(انسان و دام)، بسته بندی گوشت قرمز، سردخانه ثابت زیر صفر درجه، پاک کردن و بسته بندی سبزیجات، حبوبات، غلات و برنج از جمله صنایع ایجاد شده در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در شهرستان ری است.
وی یادآور شد: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در شهرستان ری با توجه به اینکه این شهرستان یکی از قطب های کشاورزی و دامداری در استان تهران است، می تواند یکی از پایه های توسعه پایدار این شهرستان باشد.
خلیل پور قرارگیری شهرستان ری در کنار بازار بزرگ مصرف تهران را یکی از جذابیت های سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در شهرستان ری عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری در این حوزه برای سرمایه گذاران می تواند بسیار سودآور و جذاب باشد.
شهرستان ری با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی ، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند، این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه ** انتشار: روح اله صائب

انتهای پیام /*

نظر شما