شناسهٔ خبر: 23672822 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سردار یزدی:

یادواره «شهید حسن باقری» روز چهارشنبه در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری میزان- فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: یادواره «شهید حسن باقری» روز چهارشنبه ٤ بهمن با سخنرانی سرلشکر محسن رضایی در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
یادواره «شهید حسن باقری» روز چهارشنبه در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود

به گزار خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سردار محمدرضا یزدی در نشست خبری که صبح امروز در مرکز تبادل کتاب تهران برگزار شد، اظهار کرد: شهید حسن باقری بنیانگذار اطلاعات جنگ و طراح عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، ثامن‌الحج و رمضان بود و در کنار هوش سرشار نظامی از عقلانیت و معنویت بالایی در طراحی عملیات‌ها برخوردار بود.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ افزود: طراحی‌های بی‌نظیر شهید باقری و ابتکاراتش در دوران دفاع مقدس او را به یک متفکر برجسته در علوم نظامی بدل کرد تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از شهید باقری به عنوان یک استراتژیست بزرگ جنگ یاد می‌کند.

سردار یزدی، دشمن‌شناسی و نوع تفکر شهید باقری را یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این شهید دانست و گفت: شهید باقری توان بالایی در کادرسازی و شناخت نیرو‌ها داشت و بسیاری از فرماندهان کنونی سپاه توسط او شناسایی شدند.

سردار یزدی با اشاره به اهداف برگزاری یادواره شهید باقری گفت: در این یادواره به دنبال آن هستیم تا جوانی را که الگوی تفکر انقلابی در دفاع از کشور است را به جوانان امروز کشورمان معرفی کنیم. ما پیش از برگزاری این یادواره برنامه‌هایی از قبیل: برگزاری نشست با نخبگان علمی، نشست هم‌اندیشی حقوقی و برنامه‌هایی مانند شب شعر با محوریت شهید باقری نیز برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه یادواره شهید حسن باقری، روز چهارشنبه ٤ بهمن با سخنرانی سرلشکر محسن رضایی در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود، گفت: در این یادواره از تمبر و تندیس شهید حسن باقری رونمایی خواهد شد.

سردار یزدی خاطرنشان کرد: قرار است تندیس شهید حسن باقری در یکی از میادین شهر تهران نصب شود و ما با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم، درصدد هستیم بزرگراه شهید باقری محل قرار گرفتن این تندیس باشد.

انتهای پیام/

نظر شما