شناسهٔ خبر: 23672771 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

باند سرقت خودرو در بیرجند متلاشی شد

R41348/P1494/S6,56/CT11

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از انهدام و متلاشی شدن باند سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو در شهرستان بیرجند خبرداد و گفت: طی شناسایی یک فرد مالخر مأموران انتظامی موفق به انهدام این باند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سردار مجید شجاع در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با شناسایی یکی از مالخران و بازرسی از منزل وی مقادیر بسیاری لوازم از جمله 41 دستگاه گوشی تلفن همراه، تعدادی فلش، ضبط خودرو ،چهار کیف مدارک و کارت‌ بانکی کشف و ضبط شد.

وی بابیان این‌که در تعقیب این فرد مالخر‌، چهار همدست وی نیز دستگیر شدند گفت: این افراد تاکنون به بیش از 38 فقره سرقت اعتراف کردند که پرونده‌ آن ها برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال‌ شده است.

افزایش 8 درصدی سرقت‌ از ابتدای امسال در استان خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه همشهریان مالباخته می‌توانند برای شناسایی و تحویل اموال مسروقه خود به کلانتری 13 واقع در خیابان جوادیه بیرجند مراجعه کنند گفت: صاحبان خودروها نسبت به ایمنی خودروی خود جدیت بیشتری به خرج دهند و از قفل فرمان، پدال و دزدگیر استفاده کنند و از نگهداری اشیایی که برای ‌سارقان انگیزه سرقت ایجاد می کند،در خودرو خودداری کنند.

اهدام چهارمین باند سرقت خودرو در استان 

شجاع به افزایش 8 درصدی سرقت‌ها از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: بیش از 100 فقره از سرقت‌های صورت گرفته از خودرو و داخل خودرو بوده است.

وی تصریح کرد: طی یک ماه گذشته این چهارمین باند سرقت خودرو و داخل خودرو در استان بوده است که شناسایی و متلاشی ‌شده است.

نجات 6کویرنورد از مرگ در شهرستان طبس

فرمانده انتظامی استان همچنین از نجات شش کویرنورد که در کویر شهرستان طبس گرفتار شده بودند خبر داد.

شجاع در تشریح این خبر نیز گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر گرفتار شدن 6 گردشگر و درخواست امداد رسانی، بلافاصله دو تیم از یگان تکاوری 102 دیهوک و یک تیم از ماموران انتظامی نایبند شهرستان طبس به کویر اعزام شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه موقعیت دقیق افراد گرفتار شده در کویر در دست نبود تمامی مسیرهای فرعی محدوده اعلامی بررسی شد که نهایتا بعد از چند ساعت جست و جو،کویر نوردان در انتهای رشته کوه نایبند مشاهده شدند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: این شش نفر که مسیر اصلی را در کویر گم کرده بودند با تلاش چند ساعته پلیس از مرگ نجات یافتند.

شجاع به گردشگران توصیه کرد: هموطنان به دلیل گستردگی کویر بدون همراه داشتن راهنمای محلی که اشراف کامل به این مناطق دارند از سفر خودداری کنند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما