شناسهٔ خبر: 23672766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مسئولان نباید از ضعف هاى داخلى غافل شوند

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه فاروج با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبرى از مسئولان و مردم در شرايط كنونى کشور درسخنرانی ۱۹دی، گفت: مسئولان نباید از ضعف هاى داخلى غافل شوند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده امام جمعه فاروج، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی،اظهار کرد: در شرایط فعلی توجه به دشمنى دشمن، غافل نشدن از ضعف هاى داخلى، دفاع از حقوق ملت و مظلومين، تمركز بر مشكلات و تقسيم كار، با هم بودن و هم‏افزايى و معيار دانستن و تسليم نسبت به قانون از مهم ترین مسائل روز جامعه است.
وی معيار دانستن و تسليم نسبت به قانون، توجه به مسائل كليدى اشتغال و توليد و عدم باور شايعات‏ بى‏سند و منطق دشمن را از دیگر مطالبات رهبری از مسئولان دانست و ادامه داد: بنا به فرموده ایشان مردم باید بدانند رهبرى از مشكلات مطلع اند و مسؤولين برای حل این مسائل كار مى‏كنند.
حجت الاسلام قلیزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به تحليل و بررسى موضوع مهم فضای مجازى و كانال هاى تلگرامى، خاطرنشان کرد: آنچه ضرورت دارد، نظارت‏پذير بودن همه كانال هاى ارتباطى است.
امام جمعه فاروج با بیان اینکه بسيارى از كشورهاى دنيا در زمينه ساماندهى فضاى مجازى اقدامات قابل‏توجهى داشته‏ و قوانين و چارچوب‏هاى لازم را در اين‏زمينه فراهم كرده‏اند، اضافه کرد: کشورمان در این زمینه نقص داشته و به همين جهت، جرايم در اين فضا با درصدهاى بالا در حال گسترش است.
حجت الاسلام قلیزاده با بیان اینکه از جرايم اقتصادى و مالى خرد و كلان گرفته تا مشكلات فرهنگى، اخلاقى و امنيتى در کانال های مجازی جریان دارد، گفت: متأسفانه رشد و توسعه روز افزون فضاى مجازى، تهديدهاي در كنار فرصت‏هاى آن را افزایش داده و رها شدن اين فضا در كشور سبب پیش گرفتن تهديدها بر فرصت‏ها است.
وی همچنین با اشاره به تجليل از روز غزه و شهداى انتفاضه فلسطين در نبرد ۲۲ روزه اظهار کرد: بنا به فرموده امام خمينى(ره)، وظيفه هر مسلمان در مسأله فلسطين، همان وظيفه مسلمانان فلسطينى است.
حجت الاسلام قلیزاده با بیان اینکه كمى عده و عُده تأثيرى بر نتيجه پايدارى و مقاومت ندارد، تصریح کرد: پیروزی نهائی برای مردم مظلوم فلسطین بوده و باید بر شدت انتفاضه افزوده شود.
امام جمعه فاروج در این راستا حمایت مالی کشورهای اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد.

نظر شما