شناسهٔ خبر: 23672751 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عثمانی: باید در جهت تقویت اعتماد عمومی گام‌های اساسی و اصلاحی برداشته شود

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: نظام ما مقدس و مظلوم است. مقدس است چون آرمانش استقلال، آزادی و مردم سالاری است و مظلوم است چراکه بعضی از افراد به نام نظام در جهت خلاف آرمان های انقلاب حرکت می کنند. اکنون باید در جهت ترمیم و تقویت اعتماد عمومی گامهای اساسی و اصلاحی برداشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدقسیم عثمانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در نطق میان‌دستور خود بیان کرد: ما نظام مقدس و مظلومی داریم چراکه آرمانش استقلال، آزادی، مردم سالاری و برقراری عدالت است و از این جهت مظلوم است چراکه بعضی از افراد به نام نظام در جهت خلاف آرمان‌های انقلاب حرکت می کنند و زخمهایی را ایجاد می کنند که به اعتماد عمومی لطمه می زند. اکنون باید با استفاده از همه ظرفیتها برنامه‌ای جامع تدوین شود و به شیوه ای سنجیده و مناسب اجرا و نظارت شود تا دستیابی به اهداف میسر شود و آینده کشور تامین و تضمین گردد.

وی افزود: در کنار زخم‌های عمومی که در کشور وجود دارد، مناطق کردنشین ما وضعیت نامناسب تری دارند. چراکه در این مناطق علاوه بر زخمهای عمومی زخمها و دردهای دیگری نیز وجود دارد که مسکوت گذاشتن آنها تا به حال نه تنها مرهمی بر این زخمها نبوده بلکه مداوای آنها را پیچیده کرده است لذا لازم است حقایق و واقعیت‌ها بیان شود تا مداوای درد تسهیل گردد.

نماینده مردم بوکان در مجلس گفت: یکی از زخمهای کهنه محرومیت اقتصادی کردستان است که اراده جدی برای رفع آنها از جانب دولت وجود نداشته است. هرچند نباید اقدامات مثبت انجام شده را نادیده گرفت اما زخم محرومیت کردستان عمیق تر و قدیمی تر است که با این میزان توجه دولت برطرف و مداوا گردد. لازم است با اعتبارات جهشی گذشته دور و نزدیک جبران شود.

این عضو کمیسیون شوراها بیان کرد: متاسفانه محرومیت و فقر اقتصادی و عمرانی در کردستان روند کاهنده ای نیافته است. کردستان همچنان فاقد زیرساختهای لازم برای توسعه است که این امر استمرار محرومیت را به دنبال داشته و موجب شده است مردم ما نسبت به کمکهایی که به سایر کشورها صورت می گیرد غبطه بخورند و یا گاهی غصه‌دار شوند. زخم دیگر فقدان سرمایه‌گذاری در کردستان است. سرمایه‌گذاری چندانی توسط دولت در کردستان انجام نشده است. سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی نیز چندان مورد اقبال قرار نگرفته و مشوقی وجود ندارد که باعث جذب سرمایه‌گذار شود.

عثمانی خاطر نشان کرد: در کردستان ما از کارخانه و صنعت خبری نیست. اگر اندک  کارخانه ای احداث شده باشد نیروهای آن را عمدتا افراد غیربومی تشکیل می دهد و این شرایط باعث ایجاد زخمی بر دل مردم شده است. به دلیل همین شرایط و فقدان هرگونه اشتغال جایگزین بسیاری از تحصیل کرده‌های ما به کوله‌بری روی آورده اند که اگر هزینه‌هایی که برای مرزبانی و نظامی جهت برخورد با آنها صرف شده، صرف اشتغال مولد در مرزها شده بود، اکنون کول‌برانی که  جان خود را از دست داده اند مرزبانانی مطمئن و کم هزینه برای کشور بودند و جای این سوال باقی است که اگر شغلی برای جوانان تحصیلکرده وجود ندارد ناشی از ناکارآمدی کیست؟ مدیران اجرایی کشور در ایجاد اشتغال ناتوان بوده اند ولی تیر آن را باید جوانان تحصیلکرده و افسرده و نااامید ما بخورد. اما این تیرها لایق کیست؟

این نماینده مجلس ادامه داد: زخم دیگر تبعیض‌های ناروایی است که مردم کردستان احساس می کنند. علیرغم اعتماد و اعتقاد آنها به نظام و نیز وجود بستر قانونی، در مدیریت کلان کشور مسئولیتی به آنها سپرده نمی شود. علاوه بر این در گزینش جوانان، بعضا جانب انصاف و عدالت رعایت نمی گردد.

عثمانی در پایان گفت: یاوه‌گویی‌های این روزهای اردوغان آدمی را به یاد صدام ملعون و جنایت های داعش  می اندازد و الحق رجب، ورژن کراواتی داعش است. حکومت فاشیسم و مستبد اردوغان با کردهای مظلوم و بی پناه سوریه رفتاری خصمانه و ضدبشری داشته است که با این اقدامات روی صدام و داعش را سفید کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما