شناسهٔ خبر: 23672622 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زیر پوست تئاتر فجر/۳

وقتی بازیگر روی خرده‌شیشه ایفای نقش کرد/ ماجرای تلفن همراه آقای مجری چه بود

در سومین شب جشنواره فجر، استقبال برای برخی نمایش‌ها، انتقادات تند مجری «چشم شب روشن» و بازی بازیگر مشهدی روی خرده‌شیشه‌ها را شاهد بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، سومین شب از سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر شب گذشته در حالی در سالن‌های تهران و محوطه‌های تئاتر فجر، خانه هنرمندان، عمارت روبرو و سایر مناطق برگزار شد که برخی کارها پر استقبال و برخی نیز کم فروغ بودند.

*مطالبه 2 برابر ظرفیت شب گذشته در سالن چهارسو

از جمله نمایش‌هایی که شب گذشته مورد استقبال زیاد مردم قرار گرفتند، نمایش «هنر» از وحید رهبانی بود که در سالنی با ظرفیت 120 نفره چهارسو، بیش از دو برابر جمعیت مخاطب قرار گرفت و نزدیک به 60 نفر بیش از ظرفیت در سالن قرار گرفتند و پشت درب‌ها نیز هنوز جمعیت وجود داشت.

فرهاد مهندس‌پور دبیر جشنواره نیز شب گذشته از پشت صحنه نمایش هنر بازدید کرد و با کارگردان و بازیگران نمایش داریوش فرهنگ، امید روحانی و محسن حسینی صحبت کرد.

*اشکالات چک بلیت‌های فجر در سالن ایرانشهر

اما در تماشاخانه ایرانشهر شب گذشته، هنرمندان مشغول چیدمان دکور اجرای بلژیک در سالن سمندریان بودند.

نمایش فرانسه نیز البته مثل نمایش‌های دیگر خارجی پرفروغ ظاهر نشد و نتوانست مخاطبان زیادی را جذب کند.

مشکل دیگری که در تماشاخانه ایرانشهر دیشب شاهد بودیم مسئله چک بلیت های مردم بود که ابزار چک بلیت‌ها دچار مشکل شده بود. حال مشخص نیست این مشکل امروز رفع شده است یا خیر.

*وقتی داوران به تمیز کردن صحنه مشغول می‌شوند

شب گذشته در نمایش «اتاق ورونیکا» به نویسندگی آیر اوین و کارگردانی حسین اکبرپور شاهد مورد خاصی بودیم که بسیار مردم را تحت تأثیر قرار داد.این نمایش که از مشهد برای حضور در فجر آماده شد بود در تالار حافظ به صحنه رفت.

در حین اجرای این نمایش حباب لوستر بر اثر باز و بسته شدن متعدد درب شکست و خرده شیشه‌های آن بر روی زمین ریخت، در آن صحنه میزانسن به گونه‌ای برای بازیگر طراحی شده بود که می‌بایست بازیگر در کنج صحنه قرار می‌گرفت درحالیکه بازیگر نقش ورونیکا از حضور در صحنه هیچ ابایی نداشت و بدون توجه به خرده شیشه‌ها با وجود اینکه پایش نیز زخمی شده بود، در موقعیت میزانسن قرار گرفت!

سه داور حاضر در سالن با دیدن تلاش‌های بی وقفه این بازیگر، خود به جمع آوری خرده شیشه‌ها مشغول شدند و بازیگر بدون توجه به وضعیت صحنه به کار خود با قدرت ادامه داد.

*حاشیه‌های چشم شب روشن برای جشنواره فجر

برنامه شبکه چهارم سیما،‌ چشم شب روشن شب گذشته به چالش‌ها و چشم‌اندازهای تئاتر فجر اختصاص داشت مجری این برنامه مهرداد رایانی مخصوص که هر سال در تشکیلات سعید اسدی برای خود نام و آوازه‌ای داشت، امسال بدون هیچ حضوری در جشنواره فجر به نقد این جشنواره پرداخت؛ به طوریکه رفتارهایش مورد تمسخر مهمانان قرار گرفت!

وی که ادعای بی طرفی در جشنواره را داشت اما نتوانست این موضع را حفظ کند و به نشان دادن گوشی همراه خود به مهمانان برنامه و سپس خندیدن به بخش‌های مختلف فجر از جمله رزیدنسی‌ها و آف استیج پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما