شناسهٔ خبر: 23672415 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در 48 ساعت گذشته؛

بیشترین بارش برف در ایستگاه حصار مشمپا زنجان با 16 میلیمتر ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: در 48 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش برف از ایستگاههای هواشناسی حصار مشمپا و شهر زنجان به ترتتیب 16.2 و 12.2 دهم میلیمتر به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار ها نشان می دهد در مدت یاد شده از ایستگاههای هواشناسی خیر آباد 7.2، رزین رود 6.5، ، ماهنشان 6.1 و فرودگاه زنجان نیز به میزان 5.8 دهم میلیمتر بارش برف گزارش شد.
وی یادآوری کرد: با توجه به پیش بینی های قبلی، بیشترین بارش برف در مناطق غربی این استان پیش بینی شده بود و این روند تغییراتی داشت و در شهر زنجان چشمگیرتر از سایر شهرهای این استان بود.
سلطانی افزود: بررسی ها نشان می دهند از اواخر وقت /سه شنبه/ هفته جاری نیز یک سامانه بارشی ضعیف نیز آسمان این استان را فرا می گیرد و به دنبال آن بارش های خفیف و پراکنده در مناطق مختلف بوقوع خواهد پیوست.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: وضعیت جوی استان طی امروز/یکشنبه/ به صورت آسمانی صاف تا قسمتی ابری و در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی بود که بتدریج از میزان مه آلودگی آن کاسته شد.
وی بیان کرد: برای روز /دوشنبه / نیز جوی نسبتا پایدار و آسمانی صاف تا قسمتی ابری پیش بینی شده و دمای بیشینه هوا طی2 تا سه روز آینده افزایش تدریجی خواهد داشت.
به گفته سلطانی، طی 24 ساعت گذشته خیر آباد با منفی 11 درجه سردترین و آببر طارم با 9 درجه گرمترین ایستگاههای هواشناسی این استان بود و دمای کنونی شهر زنجان نیز یک درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته رد همین ساعت 2 درجه کاهش نشان می دهد.
وی خاطر نشان کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین منفی پنج و چهار درجه بالای صفر بود و دمای هوای اغلب مناطق این استان نیز بین چهار تا 10 درجه کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*

نظر شما