شناسهٔ خبر: 23672160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین:

فرهنگ استفاده مردم استان قزوین از منابع طبیعی ارتقاء یافته است

قزوین- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: با فرهنگ سازی و آموزش و اطلاع رسانی مناسب و ارتقاء بینش مردم، خوشبختانه تخریب عرصه های منابع طبیعی در استان به شدت کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر اسدالهی روز یکشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی در جلسه ای که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین و مدیران این سازمان در محل اداره منابع طبیعی برگزارشد گفت: تخریب مناطع طبیعی و استفاده بی رویه از منابع آبی موجب شده با مشکلات عدیده ای در عرصه های طبیعی مواجه شویم و اسیب ببینیم.

وی بیان کرد: تغییر اقلیم و تداوم خشکسالی در کنار کم بارشی در سالهای اخیر به افزایش مناطق بیابانی منجر شده و اگر نتوانیم روند تخریب را کاهش دهیم با پیامدهای زیست محیطی خطرناکی مواجه خواهیم شد.

روند تخریب منابع طبیعی استان روبه کاهش است

اسداللهی تصریح کرد: با فعالیتهای نظارتی و برنامه ریزیهای انجام شده خوشبختانه تخریب عرصه های منابع طبیعی در استان روبه کاهش است.

وی افزود: با فرهنگ سازی و افزایش اطلاعات عمومی مردم و انعکاس پیامدهای تخریب محیط زیست شاهد روند کاهشی در حوزه ازبین رفتن عرصه های منابع طبیعی هستیم و در این راستا بستر صیانت از انفال بهتر از قبل مهیا شده است.

اسداللهی گفت: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی است تامسئولان لزوم اهمیت حفظ ونگهداری از عرصه های منابع طبیعی را برای مردم بیشتر بازگو کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآورشد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی بایستی در استفاده از نعمتهای الهی و خدادادی بیشتر دقت کنیم و در این زمینه مدیریت منطقی داشته باشیم تا از این عرصه ها صیانت شود.

اسدالهی اضافه کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته نگاه عمومی نسبت به منابع طبیعی بهتر شده و ما نیز با اقدامات پیشگیرانه و برنامه های کارشناسی زمینه صیانت از منابع طبیعی را فراهم کرده ایم.

وی با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در اداره مناطع طبیعی استان اظهارداشت: کاشت نهال درعرصه های منابع طبیعی،پیاده روی بزرگ خانواده، شب شعر، مسابقات نقاشی و مقاله نویسی با موضوع حفظ منابع طبیعی، برگزاری مسابقات ورزشی، علمی و آموزشی، مانور یگان حفاظت و همیاران طبیعت، جلسه هم اندیشی با تشکلها و سازمانهای مردم نهاد، دیدار با خانواده معظم شهدا، نواختن زنگ طبیعت در مدارس از مهمترین اقدامات انجام شده است.

در ادامه حجت الاسلام محمود گروسی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عرصه های منابع طبیعی از نعمت های الهی است که برای ایجاد آرامش در زندگی انسان عطا شده و باید از آن صیانت کنیم تا دچار خسران نشویم.

حجت الاسلام گروسی افزود: اگر قوانین و مقررات مربوط به منابع طبیعی برای جوانان و مردم بخوبی تبیین شود مردم در صیانت از عرصه های طبیعی و منابع خدادای دقت بیشتری خواهند کرد و اجازه نخواهند داد این نعمتها بسادگی از دست برود.

وی بیان کرد: با استفاده از ظرفیت ارزشمند روحانیون و افراد صاحب نفوذ در بین مردم می توان برای ترویج فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی بهره برد و به اهداف پیش بینی شده دست یافت.

نظر شما