شناسهٔ خبر: 23671392 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حبیبی در گفتگو با مهر:

برابر عربستان و کره کار راحتی نداریم/ امیدوارم سهمیه جهانی بگیریم

مربی تیم ملی هندبال ایران بعد از صعود به مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا گفت: امیدوارم با ادامه این روند جواز حضور در رقابت های جهانی را کسب کنیم.

صاحب‌خبر -

علیرضا حبیبی پیرامون عملکرد تیمش در مرحله مقدماتی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ما در روز اول استراحت داشتیم و از این فرصت برای دیدن بازی بین دو تیم ازبکستان و ژاپن استفاده کردیم و به خوبی این دو تیم را آنالیز کردیم. ژاپن در این مسابقه با ترکیب اصلی اش بازی نکرد اما ازبک ها با تمام قدرت ظاهر شدند، ژاپنی ها در نهای با اختلاف ۱۱ گل پیروز این رقابت بودند.

وی افزود: ما بعد از این بازی تمهیدات لازم را برای بازی با ازبکستان انجام دادیم تا بتوانیم علاوه بر کسب امتیاز برتری در این مسابقه تفاضل گل هایمان را به بیشتر از ۱۱ برسانیم تا اگر در برابر ژاپن به تساوی رسیدیم با امتیاز گل های بیشتر بتوانیم به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کنیم.

مربی تیم ملی هندبال کشورمان ادامه داد: ازبک ها مقابل ما خیلی خوب بازی کردند و ما در این مسابقه نیز از همه بازیکنان مان استفاده کردیم  البته تغییراتی در سیستم بازی اجرا کردیم تا ژاپنی ها نتوانند سیستم بازی ما را متوجه شوند. توانستیم با اختلاف ۱۹ گل این تیم را شکست دهیم و این تفاضل گل را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: بازی با ژاپن برای ما بسیار مهم بود، به خاطر سرگروه شدن تمام هدف مان برد در این مسابقه بود، بچه ها با انگیزه زیاد در این مسابقه ظاهر شدند نیمه اول را با اختلاف ۵ گل پیش افتادیم و در نهایت با همین اختلاف بازی را بردیم تا به عنوان صدرنشین گروه A به مرحله بعد صعود کنیم.

حبیبی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم با عمانی همگروه هستیم که پیش از این دو بازی تدارکاتی با آنها داشته و شناخت خوبی از این تیم پیدا کردیم با کره جنوبی که بهترین تیم آسیاست قرار داریم، تیم عربستان هم تیم خوبی است. گروه ما در این مرحله بسیار سخت است، هشت تیم برتر آسیا در قالب دو گروه مسابقه می دهند تا چهار تیم اول مشخص شوند ما باید دو بازی را ببریم تا به مرحله نیمه نهایی صعود کنیم و باید این اتفاق بیفتد تا ضمن راه یابی به جمع چهار تیم جوازحضور در مسابقات جهانی را هم کسب کنیم.

وی در مورد اینکه آیا از عملکرد شاگردانش در مسابقات رضایت داشته یا خیر گفت: از عملکرد همه بازیکنان رضایت داشتیم. البته اشکالاتی هم در به ثمر رساندن گل ها داشتیم که امیدوارم در مرحله دوم بهتر شده و عملکرد بهتری را داشته باشیم. یک بازیکن ما سرماخوردگی داشت که در مرحله اول تیم را همراهی نکرد اما در مرحله دوم می توانیم از وی استفاده کنیم. خوشبختانه مصدوم جدی هم نداریم.

حبیبی در مورد وضعیت داوری مسابقات قهرمانی آسیا نیز بیان داشت: ۱۰ کوبل قضاوت مسابقات را بر عهده دارند که همگی آنها از بهترین های داوری هندبال هستند، دو کوبل اروپایی از آلمان و مونته نگرو در مسابقات حاضر می باشند داورهایی از ایران، عراق، اردن، کره جنوبی، ژاپن و بحرین کار قضاوت رقابت ها را بر عهده دارند که همگی سابقه داوری در بهترین رقابت های جهان را در کارنامه کاری خود ثبت کرده اند.

مربی تیم ملی هندبال کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: مرحله دوم رقابت ها بسیار سخت است بازی با عمان را داریم و از این بابت نگرانی خاصی وجود ندارد اما در برابر عربستان و به خصوص کره جنوبی کار ما راحت نیست، با برنامه ریزی، تلاش بازیکنان و انگیزه زیاد امیدوارم روند خوب مان در مرحله دوم نیز ادامه پیدا کند تا بتوانیم به مرحله نیمه نهایی صعود کرده و در نهایت با ایستادن روی یکی از سکوهای آسیا جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کنیم.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ دی تا ۸ بهمن در سوآن کره جنوبی برگزار می شود سه تیم اول این رقابت ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۹ را کسب خواهند کرد.

نظر شما