شناسهٔ خبر: 23670994 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره شعر فجر در کرمانشاه برگزار می شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره شعر فجر در بهمن سال جاری خبر داد و گفت: با رایزنی های صورت گرفته 'جشنواره بین المللی شعر فجر ایران' امسال در کرمانشاه با حضور شاعران ملی و برجسته برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام رحیم جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل هر ساله در دهه فجر برنامه های متنوعی از جمله جشنواره فیلم فجر، موسیقی فجر، جشنواره هنرهای تجسمی، نمایشگاه های متعدد عکس، نقاشی، کاریکاتور و سایر بخش ها با موضوع فجر، را برگزار کرده است و امسال نیز به دلیل استقبال شاعران و علاقه مندان به شعر و ادب و با رایزنی های صورت گرفته با اساتید و مدیران مربوطه آیین افتتاحیه جشنواره بین المللی شعر فجر ایران را در کرمانشاه برگزار خواهیم کرد.
وی در مورد اینکه آیین افتتاحیه جشنواره شعر فجر برای اولین بار در کرمانشاه برگزار می شود، گفت: این جشنواره در میان سایر جشنواره‌های فجر به دلیل اینکه دیرتر از سایر جشنواره‌ها تاسیس شده، جوان ترین جشنواره محسوب می شود.
وی گفت: در نظر داریم از شاعران ملی برجسته از جمله محمدعلی بهمنی، پرویز بیگی، عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، جواد محقق، علیرضا قزوه، محمود اکرامی فر، محمد کاظم کاظمی، محمدجواد محبت، بیژن ارژن و سایر شاعران برای شرکت در جشنواره مذکور بهره مند شویم.
حجت الاسلام جعفری افزود: از ظرفیت های بالای ادبی کرمانشاه به جهت داشتن پیشینه نامداران بزرگ کرمانشاه و برای تبدیل شدن کرمانشاه به عنوان مرکز شعر و ادب پارسی و فولکور، برنامه ریزی های انجام شده که این مهم درآینده کاملا مشهود خواهد بود.
وی همچنین با تاکید بر برگزاری این آیین باشکوه در کرمانشاه بیان کرد: جایگاه کرمانشاه در شعر و ادبیات ایران بی بدیل است و ما متصدیان فرهنگ و هنر وظیفه مند و خرسند به بالا بردن شأن و جایگاه ادب و هنر و فرهنگ هستیم.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما