شناسهٔ خبر: 23670499 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

خودکشی ۳۳ نفر در سال‌جاری در ارومیه

صاحب‌خبر -

مدیرعامل آرامستان‌های ارومیه با بیان اینکه ماهیانه نزدیک به 300 نفر زن، مرد، کودک و جنین در باغ رضوان دفن می‌شوند، گفت: امسال 33 نفر به دلیل خودکشی در این آرامستان دفن شده اند.

امیر عباس عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: از زمین 37 هکتاری که برای توسعه باغ رضوان در اختیار این مجموعه قرار گرفت، عملا 14 هکتار به دست‌مان رسیده و مابقی توسط حاشیه‌نشینان تصرف شده است.

وی درباره شایع ترین علت مرگ میر افراد در سال‌جاری گفت: علت مرگ 22 درصد تدفین شدگان در باغ رضوان اورمیه کهولت سن، 21 درصد بیماری قلبی، 20 درصد سرطان و 33 نفر خودکشی عنوان شده است.

وی افزود: در این مدت 93 فوت شده بر اثر سرطان در باغ رضوان دفن شده‌اند و 176 مورد سقط جنین دفن شده است.

عابدینی درباره افراد فوت شده بر اثر مصرف مواد مخدر نیز گفت: همچنین 14 نفر در سه ماهه اول سال جاری بر اثر اعتیاد فوت شدند و در باغ رضوان به خاک سپرده شده اند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اورمیه افزود: در باغ رضوان این شهر «نزدیک» به 2350 شهید در خاک آرمیده اند.

به گفته امیرعباس عابدینی در طرح توسعه باغ رضوان از سوی راه و شهرسازی 37 هکتار زمین به شهرداری اورمیه واگذار شده بود که هنگام تحویل زمین و نقشه برداری معلوم شد که کلا این اراضی متعلق به اراضی ملی در محدوده روستای بادکی نزدیک به 14 هکتار است و بقیه توسط حاشیه نشینان تصرف شده است.

وی ادامه داد: از 90 هکتاری هم که قرار بوده از طرف جهتلو به طرح توسعه باغ رضوان اضافه شود تنها 74 هکتارش باقی است و مابقی به طرح یادمان شهید باکری اختصاص یافته است.

عابدینی افزود: از حدود 14 هکتار زمین بادکی 3 هکتار آن تسطیح و زیرسازی شده و از ابتدای سال آینده به محدوده فعلی باغ رضوان اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان آرامستان باغ رضوان ارومیه از پیش بینی برای دفن حادثه دیدگان بلایای طبیعی نیز گفت: برای قطعه حوادث غیرمترقبه 2 هزار قبر دو طبقه آماده داریم که توان دفن 4 هزار فوت شده در حوادث و بلایای طبیعی را دارد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های‌شهرداری اورمیه افزود: به دلیل درآمدزایی، سازمان آرامستان شهرداری اورمیه جزو سازمان‌های خودگردان است و هزینه‌های جاری، عمرانی و پرسنلی را خودش از محل درآمدهایش تامین می کند، بنابراین در پرداخت هزینه های این سازمان مشکلی وجود ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما