شناسهٔ خبر: 23669380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۱۴ درصدی بودجه پیشنهادی سال ۹۷ شهرداری قزوین

خبرگزاری صداوسیما

لایحه بودجه پیشنهادی ۶۳۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومانی سال ۹۷ شهرداری قزوین تقدیم شورای اسلامی شهر قزوین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین ، شهردار قزوین در آئین تقدیم لایحه بودجه پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بودجه پیشنهادی 97 شهرداری قزوین نسبت به سال 96، 14 درصد افزایش یافته است.
صفری بیان کرد: بودجه سال آینده با تاکید بر اقتصاد مقاومتی، کسب درآمدهای پایدار، مردم محوری، برنامه های 1404،رویکرد برنامه 5ساله دوم شهرداری و برنامه ششم توسعه کشور تدوین شده است.
شهردار قزوین گفت : در بودجه پیشنهادی 97 شهرداری قزوین به موضوعات مدیریت هزینه، جلوگیری از اسراف، عدالت محوری، توجه به مناطق کم برخوردار و ساماندهی نواحی منفصل شهری تاکید شده است.
وی گفت: در بودجه سال 97 شهرداری قزوین 219 پروژه تعریف شده که 57 پروژه در حوزه معاونت عمرانی، 33 پروژه در حوزه معاونت ترافیک و 31 پروژه در حوزه معاونت خدمات شهری است.
صفری حرکت به سمت بودجه ریزی عملیاتی و حسابداری تعهدی تعدیل را از محورهای بودجه سال آینده عنوان و بیان کرد:در بودجه سال آینده تاکید شده است که درآمدهای غیرنقدی شفاف تر و دارایی ها واقعی تر باشند.
شهردار قزوین عنوان کرد: درآمدها و هزینه های بودجه با مستندات به اعضای شورای شهر ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد : بودجه پیشنهادی 97 به صورت عملیاتی بررسی خواهد شد و همچنین مهمترین رویکرد این بودجه برنامه ۵ساله شهرداری است.
صفری اظهار کرد : تکمیل پروژه های نیمه تمام، حذف هزینه های غیرضروری، مناسب سازی معابر برای افراد ناتوان جسمی‌ و خودکفایی مالی سازمان های شهرداری از مهمترین اهداف این بودجه است.
وی سرانه هر شهروند در بودجه پیشنهادی سال 97 را یک میلیون و 600هزار تومان عنوان و بیان کرد: شهرداری قزوین به جهت اختصاص سرانه هر شهروند در بین شهرداری‌های درجه 11، در رتبه برتر قرار دارد.
شهردار قزوین با تاکید بر اینکه باید پروژه‌های نیمه تمام برای جلوگیری از خسارت مالی و تغییر نگاه اجتماعی شهروندان سریع تر به اتمام برسد،گفت : در سال آینده بهره برداری از ساختمان جدید شهرداری و شورای شهر و تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) در اولویت قرار دارد.
وی بیان کرد: مذاکراتی در حوزه سرمایه گذاری صورت گرفته است که در سال آینده به نتيجه خواهد رسید و همچنین در سال 97 شاهد افتتاح پروژه های مانند ساختمان ستاد اقامه نماز، مرحله اول سافاری پارک، اراضی 17 هکتاری، بوستان‌های جیبی و تعدادی فرهنگسرا هستیم.
شهردار قزوین گفت :در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بودجه سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از 11میلیارد تومان به 22میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
صفری افزود: در راستای توجه به مناطق کم برخوردار که بیشتر در منطقه یک شهرداری واقع شده است، بودجه این منطقه نسبت به سایر مناطق بیشتر پیش‌بینی شده و این در حالی است که درآمد منطقه یک از سایر مناطق شهرداری کمتر است.
وی اظهار کرد: در بودجه سال آینده به موضوعاتی همچون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر و گردشگری توجه ویژه شده است.
صفری با بیان اینکه در بودجه سال 97 توجه ویژه‌ای به نشاط اجتماعی شده است، افزود :بودجه 97 در حوزه خدمات شهری 57 درصد، سازمان آتش‌نشانی 180درصد، سازمان میادین 190 درصد، حوزه بهداشت و پسماند 17درصد و حوزه فضای سبز 66 درصد با نگاه نشاط اجتماعی افزایش داشته است.
شهردار قزوین اظهار کرد: شهرداری قزوین 135 میلیارد تومان مطالبات دارد و همچنین 60 میلیارد تومان باید به شهرداری عوارض نوسازی پرداخت شود.
وی با بیان اینکه درآمد سال آینده از محل جرایم ماده صد نسبت به سال 96 افزایشی ندارد، افزود: تنها 9 درصد از بودجه سال آینده را درآمد حاصل از ماده صد تشکیل می‌دهد و این موضوع حرکت بسیار خوبی به سمت درآمد پایدار است.
شهردار قزوین اضافه کرد: همچنین در حوزه درآمد حاصل از تغییر کاربری در سال آینده نسبت به تحقق بودجه سال جاري افزایشی ندارد و حتی 23درصد کاهش دارد.
صفری اضافه کرد: درآمد حاصل از فروش تراکم در سال آینده نسبت به سال جاری با 13 درصد کاهش همراه است .

وی گفت :در بودجه سال آینده به دنبال دریافت وام نیستیم و فقط 25 میلیارد تومان وام برای ادامه پروژه ساختمان حکم آباد در نظر گرفته شده است
وی با تاکید بر اینکه شهرداری قزوین در سال آینده برای وصول مطالبات تلاش خواهد کرد، گفت: 15 میلیارد تومان مطالبات خدمات پسماند، 50 میلیارد تومان مطالبات دستگاه های دولتی و 10 میلیارد تومان مطالبات عوارض کسب و پیشه به شهرداری قزوین است.

نظر شما