شناسهٔ خبر: 23669362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحقق ۵۷ درصدی ایجاد اشتغال در هرمزگان+فیلم

از ابتدای امسال تاکنون در استان برای پانزده هزار و ۸۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛استاندار هرمزگان در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: مناطق کمتر برخوردار و روستا‌ها در اولویت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۹۰۰ میلیارد تومانی که در اختیار استان در بخش‌های صنعت، گردشگری، خدمات و کشاورزی قرار گرفته است قرار دارند.
فریدون همتی با اشاره به طرح کارورزی در استان افزود: سهم امسال استان در این طرح سه هزار و ۹۱۵ نفر است و فرصتی دو طرفه است که دولت برای بنگاه‌ها و افراد جویای کار فراهم کرده است.
همتی افزود: در صورتی که بخش خصوصی جوانان جویای کار را جذب کند دولت تا شش ماه حقوق کارجو را پرداخت می‌کند و پس از جذب کارورز بنگاه و کارگاه خصوصی تا دو سال معاف از مالیات است.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان هم گفت: ۶۵ درصد از تسهیلات ۱۵۰ میلیارد تومانی برای ایجاد مشاغل خانگی در استان محقق شده و با هماهنگی دستگاه‌های مربوط و بانک‌ها بقیه تسهیلات مشاغل خانگی هم پرداخت می‌شود.
محمد علی سلیمی با اشاره به اینکه برای نخستین بار دو مورد تسهیلات جدید برای ایجاد، توسعه و سرمایه در گردش کارگاه‌ها در شهر‌ها و روستا‌های استان جذب شده است، افزود: در مجموع ۳۵۲ میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر و ۴۰۰ میلیارد تومان هم برای مناطق روستایی و عشایر استان با بهره ۴ و ۶ درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
mp4
<div id="video-display-embed-code_1814254" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2001693/1814254?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما