شناسهٔ خبر: 23669303 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح نهایی ساختمان پلاسکو هنوز آماده نشده است

R1491/P1014142/S2,25/CT11

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه هنوز طرح نهایی احداث بنای جدید پلاسکو آماده نشده است، گفت: نگرانی‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد که سرنوشت این ساختمان همانند گود رها شده مجاور برج میلاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اعطا در جریان سی‌ونهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به فرایند احداث بنای جدید پلاسکو اظهار کرد: نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد که می‌طلبد به آنها توجه شود. 

وی تصریح کرد: طی صحبت‌های عنوان شده توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران توافقی بین شهرداری و بنیاد مستضعفان برای احداث پروژه جدید پلاسکو و ساختمان جدید صورت گرفته است که در این زمینه نگرانی‌هایی مطرح است و این در حالی است که به گفته حجت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران طی ماه‌های آینده و 6 ماه آینده تجهیز کارگاه برای احداث بنای جدید پلاسکو دایر خواهد شد و اینکه این موضوع خلاف مقررات است. 

اعطا ادامه داد:‌ براساس ضوابط و مقررات ساخت و ساز صدور پروانه و گودبرداری در زمانی اتفاق می‌افتد که این مراحل قبل از اقدامات اجرایی صورت بگیرد. 

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت ساختمان پلاسکو در بحث تراکم، زیربنا و سطح اشغال و همچنین بنای آن هنوز طرح نهایی وجود ندارد و نگرانی‌ها در این زمینه تشدید شده است. 

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اهمیت بنای جدید پلاسکو به نظر می‌رسد علاوه بر صدور پروانه‌ها این موضوع در کمیسیون ماده 5 نیز باید مطرح و مجوز لازم صادر شود. ضمن اینکه در ساخت بنای جدید باید به مدرسه ژانداک توجه شود و موافقت روشنی از سازمان میراث اخذ شود. 

وی با تاکید بر اینکه هنوز طرح نهایی برای ساختمان پلاسکو وجود ندارد گفت: علی‌رغم اینکه مسابقاتی برای ارائه طرح‌های معماری برگزار شده اما هنوز طرح نهایی در دستور کار قرار ندارد.

اعطا ادامه داد: در صورتی که مراحل و فرایند قانونی ساختمان پلاسکو ایجاد نشود قاعدتا ما با مشکل مشابهی در مجاورت برج میلاد و گود رها شده در کنار آن مواجه خواهیم بود. 

سخنگوی شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد که سرنوشت پلاسکو همانند سرنوشت گود رها شده مجاورت برج میلاد نباشد.

وی گفت: قطعا پلاسکو کارنامه این دوره از مدیریت شهری خواهد بود و ما باید نسبت به این موضوع احساس مسئولیت داشته باشیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما